Google va interzice definitiv reclamele pe bază de Flash
Se pare că Google bate ultimul cui în coșciugul Flash. După ce a pierdut lupta cu YouTube, Flash acum pierde o altă sursă importantă de venit de pe urma Google: reclamele.
Gigantul american a anunțat că va muta întreaga sa rețea de marketing și publicitate de pe Flash pe HTML 5 până la sfârșitul acestui an. Conform unui anunț oficial, cele două departamente dedicate reclamelor online și principalul motor financiar al Google, Google Display Network și DoubleClick Digital Marketing vor trece 100% de la reclamele pe bază de Flash la cele pe bază de HTML 5 până în 2017.
Această mișcare include doi termeni limită extrem de preciși. Primul va fi 30 iunie 2016 când Google nu va mai accepta reclame pe bază de Flash de la advertiseri, apoi 2 ianuarie 2017 când Google va opri complet afișarea reclamelor pe bază de Flash în întreaga sa rețea de reclame.
Totuși, e bine să nu-ți dezinstalezi imediat Flash-ul de pe calculator pentru că acest val de ”stârpire” a reclamelor Flash nu va afecta și reclamele sub formă de filmulețe. Aparent, multe surse de filme online încă folosesc Flash, așa că Google așteaptă trecerea în număr mare a acestor site-uri de pe Flash pe HTML 5 până să includă și reclamele video în viitoarea curățenie.
Pentru noi ceilalți, mișcarea din partea Google nu înseamnă nimic altceva decât o și mai mare siguranță a calculatoarelor noastre, de vreme ce serviciile Flash au mari breșe de securitate care pot duce la instalarea de troieni în compuerele utilizatorilor fără ca aceștia să își dea seama.
Culmea este că până și Adobe vrea să scape de Flash, de vreme ce nu mai oferă suport tehnic pentru aplicație iar versiunea pentru dezvoltarea a noi aplicații de Flash, Flash Professional, tocmai a fost trasă pe linie moartă anul trecut.
Cei care vor să treacă de pe Flash pe HTML 5 din proprie inițiativă fără să fie într-un final forțați de Google pot vedea aici un set simplu de instrcțiuni cum s-o facă.