Google împrumută o funcție importantă din iOS, ca tu să faci economie când cumperi aplicații
Google va introduce o schimbare importantă în magazinul virtual Google Play legată de managementul aplicațiilor cumpărate, pe care posesorii de iPhone au putut-o utiliza deja de vreo doi ani.
Majoritatea platformelor mobile vă ajută să partajați o varietate foarte mare de conținut multimedia cu cei apropiați. Astfel, puteți da bani o singură dată, pentru ca mai multe persoane să se bucure de muzică, filme sau alte tipuri de fișiere cumpărate. Din păcate, cel puțin pe Android, nu s-a aplicat același principiu de flexibilitate în cazul aplicațiilor instalate contra cost.
Conform unor schimbări ce au fost detaliate zilele trecute în cadrul Google I/O 2016, prin introducerea conceptului de Family Library, atunci când veți face un efort pentru a cumpăra un program, îl veți putea împărți cu alți șase utilizatori de Android.
Partea cea mai bună a acestui anunț este că utilitatea Family Library nu va fi legată sub nici o formă de o nouă versiune de Android. În schimb, toți cei care au acces la Google Play pentru a-și instala aplicații pe mobil, vor putea profita de ea din data de 2 iulie. Din momentul respectiv, fără vreo taxă suplimentară, șase persoane își vor putea instala pe propriile gadgeturi o aplicație care a fost achitată o singură dată.
Deși mai sunt multe detalii de pus la punct în privința Family Library și nu se știe exact modul în care va fi implementată și cum vor fi definite restricțiile pentru a nu fi abuzată, un lucru este sigur. Apple a introdus aceeași funcție în 2014 pe dispozitivele cu iOS în 2014 cu numele de Family Sharing. În altă ordine de idei, acest aspect contează mai puțin. Important este că intenția este una lăudabilă și s-ar putea să se manifeste sub forma unui beneficiu real pentru utilizatori.
Singurul lucru care mai trebuie făcut pentru ca Family Library să funcționeze ține acum de dezvoltatori. Creatorii aplicațiilor din Google Play au fost rugați de gigantul din Mountain View să asocieze aceasă funcție creațiilor lor și să o activeze retroactiv și pentru toate aplicațiile ce au fost cumpărate înainte de 2 iulie.