Google ar putea influența alegerile prezidențiale din Statele Unite
Algoritmul folosit de Google în cazul motorului său de căutare ar putea reprezenta o amenințare la adresa democrației.
Alegerile prezidențiale din Statele Unite din acest an au reușit să dea naștere unor scandaluri uriașe, iar acum, unii oameni sugerează că Google ar putea avea o influență nefastă asupra procesului democratic. Robert Epstein, un cunoscut psiholog american, a declarat de curând pentru cei de la Russia Today că algoritmul companiei din Mountain View, prin intermediul căruia un candidat este plasat înainte celuilalt în rezultatele căutărilor ar putea reprezenta o problemă uriașă.
Pentru început, Epstein menționează că nu a descoperit vreo colaborare între Google și Hillary Clinton. Informațiile cu privire la legăturile dintre companie și candidatul prezidențial au ieșit la iveală abia după ce Epstein efectuase studii timp de patru ani de zile cu privire la capacitatea motoarelor de căutare de a influența alegătorii. Experimentele sale au implicat în jur de 10.000 de persoane din aproximativ 39 de țări.
Astfel, s-a ajuns la concluzia că, prin favorizarea unui candidat în rezultate, Google poate să influențeze aproximativ 20% dintre alegătorii nehotărâți. În cazul anumitor categorii de vârstă, ar fi vorba chiar și de 80%. În total, Epstein estimează că Google ar putea ajuta până la 10,4 milioane de persoane să se hotărască în privința candidatului pe care l-ar favoriza în timpul alegerilor. Mai mult decât atât, rezultatele organice din Google Search ar fi putut determina câștigătorul în cel puțin 25% dintre alegerile cu scoruri strânse, de pe parcursul ultimilor ani.
Într-un final, psihologul menționează că una dintre cele mai mari probleme este faptul că tehnologia s-a dezvoltat atât de rapid, încât oamenii nu au fost capabili să creeze mijloace de monitorizare și de reglementare a acestora. În ziua de azi, americanii își pot forma o idee clară cu privire la aceste alegeri, grație numărului mare de publicații existente, dar în cazul celor de la Google, competiția este inexistentă. Google le poate afișa oamenilor orice dorește, profitând de faptul că oamenii îi acordă mai multă încredere decât oricărui alt ziar sau canal de televiziune.