10 aug. 2016 | 13:16

Google a explicat de ce Palestina nu se găsește în Google Maps

ACTUALITATE
Google a explicat de ce Palestina nu se găsește în Google Maps

Lucrurile sunt mai simple decât au lăsat unii să se înțeleagă.

În ziua de astăzi, o mică greșeală comisă de o companie precum Google le poate da unor ocazia de a porni scandaluri uriașe. În cazul în care nu ați auzit, zilele trecute, unii au observat că Google a schimbat modul în care reprezintă Palestina în ziua de azi în aplicația Maps. Având în vedere modul în care unii oameni citesc știrile în ziua de azi, nu este de mirare că foarte multe persoane, mai ales din Orientul Mijlociu, au înțeles că Google a eliminat Palestina din Maps.

După cum era de așteptat, au apărut diverse postări pe Twitter și Facebook, care mai de care mai tranșante, care încurajau boicotarea motorului de căutare și care sugerau că gigantul din Mountain View ar ataca poporul palestinian. Unii erau de părere chiar că tot teritoriul Israelului ar trebui numit Palestina.

Ceea ce mulți dintre jurnaliștii care au abordat acest subiect nu au menționat, însă, este că numele Palestina nu a fost niciodată șters din serviciul Maps. ”Nu a existat niciodată o etichetă ”Palestina” în Google Maps, însă am descoperit un bug care a eliminat etichetele ”Cisiordania” și ”Fâșia Gaza”. Încercăm în prezent să readucem cât mai repede aceste etichete în zonele respective”, a declarat un reprezentant Google.

Desigur, nu foarte mulți au ales să se intereseze în legătură cu ceea ce s-a întâmplat, În schimb, ei au dat naștere unor hashtag-uri precum #PalestineIsHere, iar unii chiar au declarat că și-au dezinstalat serviciile Google. Toate acestea, din cauza faptului că o știre nu a fost comunicată într-un mod corespunzător, iar ei nu s-au deranjat să se documenteze mai bine în legătură cu reprezentarea Palestinei în Maps.

Unele publicații atrag atenția asupra faptului că Google ar trebui să acorde mai multă atenție modului în care gestionează aplicația Maps, însă, uneori, asemenea erori sunt imposibil de evitat. Și până la urmă, nu este vina companiei că unii oameni interpretează greșit informațiile.