Google tocmai a cumpărat Moodstocks, un startup francez specializat în dezvoltarea tehnologiei de recunoașterea obiectelor cu ajutorul unui smartphone. Această mișcare confirmă, încă o dată, interesul imens pe care gigantul Google îl are pentru inteligențele artificiale.
Spre deosebire de alte produse (inclusiv Googles, destinată recunoașterii obiectelor), Moodstocks face cam toată magia în telefon, nu pe un server. Google are deja sub tutelă tehnologii bune la recunoașterea obiectelor, cum ar fi Photos, care se descurcă onorabil la categorizarea vizuală, deși e abia la început de drum.
„E un drum lung în ceea ce privește învățarea mașinilor, iar Moodstocks intră în scenă exact aici”, a explicat compania într-un post publicat pe blog. Aparent, Moodstock nu va mai lucra la propriile servicii de recunoaștere, iar echipa sa de ingineri se va alătura celor de la Google în centrul R&D din Paris. Google lucrează, aparent, la o funcție care permite utilizatorilor de Android să caute direct din fotografii informațiile dorite, dar nu se știe dacă achiziția Moodstocks are vreo legătură.
Google nu e singura companie care lucrează la tehnologii de recunoaștere a imaginilor și de învățare a mașinilor. Facebook, Twitter, Microsoft, Amazon și cam toți pionii principali ai industriei arată din ce în ce mai mult interes față de ele. Există deja aplicații bazate pe recunoaștere vocală, precum Alexa, Cortana și Siri, precum și pe recunoașterea imaginilor, dintre care amintim Photos de la Google și Translator de la Microsoft. Alte aplicații care au la bază capacitățile de învățarea aprofundată a mașinilor includ mașinile autonome, roboții inteligenți și nu numai.
Majoritatea acestor aplicații au nevoie de servere puternice, dar tendința actuală e caprocesarea datelor e să fie asigurată direct în dispozitivul utilizatorului, pentru o rapiditate sporită. iOS 10, de exemplu, se va baza mai puțin pe cloud și mai mult pe capacitatea propriu-zisă a telefonului. Achiziția Moodstocks de către Google sugerează că gigantul tech vrea să se afle pe aceeași linie, mai ales că startupul are expertiză în „think client”, care presupune dispozitive ale căror resurse sunt instalate local, nu distribuite într-o rețea.