10 oct. 2016 | 11:49

Germanii vor să interzică mașinile pe GPL în toată Europa

ACTUALITATE
Germanii vor să interzică mașinile pe GPL în toată Europa

Mașinile pe GPL ar putea fi următoarea victimă din procesul adoptării mașinilor electrice la scară largă, dacă germanii reușesc ce și-au propus.

La începutul acestei veri, în Germania a fost adoptată o lege ce stipulează că orice mașină care va fi înmatriculată în țară trebuie să aibă emisii zero. Statul german a înțeles că îndeplinirea cerințelor ce au fost stipulate în acordul cu privire la încălzirea globală de la paris poate fi atinsă doar cu un efort susținut european.

[related]

Astfel, reducerea vânzărilor de mașini ce au motoare cu combustie internă într-o singură țară nu este de ajuns, iar Germania vrea să introducă propria lege la nivel european.

Germania a promis că va reduce emisiile de dioxid de carbon cu până la 95% până în 2050. Pentru ca o astfel de promisiune să fie ținută, înmatriculările de mașini ce funcționează pe combustibili fosili, benzină, motorină sau GPL, trebuie să fie oprite până în 2030.

Dacă această campanie reușește, va mai dura aproximativ 20 de ani până ce toate vehiculele cu astfel de motoare vor ieși din circulație.

Germanii au introdus și un program de încurajare a vânzărilor de mașini electrice, oferind 4.000 de euro fiecărui cetățean ce cumpără un astfel de automobil. Banii reprezintă un discount din prețul de vânzare al mașinii și reducerea se aplică instantaneu, relatează digitaltrends.com.

Daimler și Volkswagen, cei mai mari producători auto germani, și-au prezentat deja strategiile pentru mașini electrice. Volkswagen vrea să producă între 2 și 3 milioane de automobile electrice până în 2025. Pe de altă parte, Daimler a promis să introducă design-uri mai prietenoase cu mediul înconjurător și la Salonul Auto de la Paris, a prezentat SUV-ul Generation EQ, ce este 100% electric.

Decizia de a interzice la nivel european mașinile cu motor cu combustie internă până în 2030 este un pas înainte, dar nu este și o lege. Cu toate acestea, influența Germaniei din Comisia Europeană ar putea ajuta trecerea unor astfel de directive mai ușor.