Fostul CEO Mozilla a creat browserul fără reclame, pentru a le adăuga mai târziu
După ce și-a pus amprenta pe dezvoltarea Firefox, fostul CEO Mozilla cu numele Brendan Eich își pune amprenta pe un nou browser de mobile.
Cu un nume foarte sugestiv, Brave, un browser dezvoltat pornind de la proiectul open source Chromium vrea să reinventeze modul în care vom primi reclame pe mobil. Până atunci însă, vrea să le elimine complet din ecuație. Practic, va pune accentul pe intitimitatea utilizatorului și pe termenii care acesta optează să fie folosiți pentru a-i fi servite reclame personalizate.
Cu scopul sporirii vitezei de navigare și păstrării unui grad semnificativ de viață privată pentru internauți, Brave va bloca toate reclamele de pe mobil. Aparent, va folosi un algoritm mai eficient decât dacă v-ați strădui voi să instalați diverse unelte dedicate pentru blocarea reclamelor. În timp însă, vom vedea reclame pe Brave, dar doar în condițiile impuse de echipa de dezvoltatori din spate.
În momentul în care va finaliza proiectul pe care îl are în vedere pentru realizarea unei rețele de distribuție pentru reclame mult mai bine puse la punct, Brave va deveni profitabil. Atunci, 15% din profitul obținut din reclame online va ajunge la compania fostului CEO Mozilla, 55% la cei care publică conținut online, 15% la cei care vă servesc reclamele și între 10 și 15% către utilizator. Aceasta din urmă este cea mai ciudată parte a ecuației, dar se pare că nu e un mit. Utilizatorii obișnuiți vor putea profita de pe urma faptului că văd reclame.
Întreaga bază de date cu reclame servite de noul browser va porni de la cuvintele cheie ale paginilor web accesate anterior. Dacă vă faceț griji în legătură cu prezența în listă a unor termeni, îi puteți elimina sau modifica parțial.
Fostul CEO Mozilla ne promite că software-ul va ajunge în variantă finală pe Mac/PC și Android/iOS în câteva luni. Este greu însă de apreciat dacă acest mod radical diferit de a ne servi reclame va fi adoptat la scară largă de creatorii de conținut și publisherii de reclame.