De ce impunea Facebook o anumită ținută angajatelor sale
Conform informațiilor oferite de un fost angajat Facebook, compania le cerea femeilor să se ferească de anumite ținute.
Antonio Garcia Martinez, un fost angajat Facebook. a publicat în urmă cu mai multă vreme o carte în care oferă o descriere detaliată a perioadei pe care a petrecut-o în Silicon Valley. Cartea lui Martinez a reușit să atragă atenția asupra celor de la Facebook, compania pentru care el a lucrat o perioadă, însă nu din motive care ar putea să-i facă cinste.
Mai exact, acesta povestește cum rețeaua socială reușea să creeze niște condiții de muncă extrem de neplăcute. Aproape o jumătate din cartea sa este dedicată acestui subiect, iar Martinez nu ezită să compare situația din cadrul Facebook cu cea pe ar fi fost nevoit să o îndure într-un regim precum cel din Coreea de Nord. Mai mult decât atât, acesta dă de înțeles că femeile care lucrau acolo aveau de-a face cu o situație și mai gravă.
Conform celor scrise de Martinez, femeile erau de multe ori criticate din cauza ținutei pe care o adoptau. Astfel, atât femeile, cât și bărbații din cadrul departamentului de relații umane, le aminteau deseori femeilor că trebuie să se ferească de anumite haine, pentru a nu le atrage atenția celorlalți angajați.
Autorul cărții nu l-a uitat menajat nici pe CEO-ul Mark Zuckerberg, pe care l-a descris drept un dictator temperamental. Martinez a petrecut doi ani la Facebook și a părăsit compania din cauza unei neînțelegeri în ceea ce privește strategie de monetizare.
Potrivit lui Martinez, temperamentul lui Zuckerberg a fost evidențiat încă o dată în momentul lansării Google Plus, atunci când CEO-ul a declarat ”Lockdown” (termen care ar putea fi tradus, mai mult sau mai puțin, prin ”stare de urgență”). Din câte se pare, era vorba despre o stare de război, definită încă din primele zile ale rețelei sociale, în care niciunul dintre angajații Facebook nu avea voie să părăsească clădirea companiei în perioada în care aceasta se confrunta cu o amenințare tehnică sau din partea vreunui competitor.