21 sept. 2016 | 19:06

Renault va muta o parte din producția de mașini Dacia Logan MCV în afara României

ENTERTAINMENT
Renault va muta o parte din producția de mașini Dacia Logan MCV în afara României

Francezii de la Renault vor muta o parte din linia de producție pentru modelul Logan MCV în afara României.

UPDATE: Inițial, scrisesem că Renault va muta întreaga linie de producție la Tanger. Între timp, purtătoarea de cuvânt a grupului francez a menționat că doar o parte va fi mutată în Africa de Nord, pentru a permite fabricii din Pitești să producă mai multe modele Duster SUV.

În primele opt luni ale acestui an, producția de autoturisme din țara noastră a fost mai mică decât anul trecut. După cum scriu și cei de la Adevărul, Renault și Ford au produs în primele opt luni ale anului 2016 cu 6,5% mai puține mașini faţă de aceeaşi perioadă din 2015. Mai exact, au fost construite în jur de 240.005 de unităţi, iar printre cauze se numără reducerea cererii la export şi problemele de pe piaţa internă, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Situația s-ar putea înrăutăți în anul 2017, deoarece Renault se pare că a decis să mute o parte din producția de modele Dacia Logan MCV de la Mioveni, la Tanger, în Maroc. Anunțul ar fi fost făcut chiar de către Jean-François Gal, directorul uzinei africane, acesta fiind citat de către L’Usine Nouvelle. Mișcarea ar fi însoțită și de o investiție de aproximativ 20 de milioane de euro, astfel că Renault speră să producă peste 30.000 de unități în Tanger, pe parcursul anului 2017.

Spre deosebire de români, marocanii au reușit să crească producția, iar șefii grupului francez estimează că aproximativ 276.000 de mașini vor fi construite în uzina din Africa de Nord până la finalul anului. Asta ar reprezenta o creștere cu mai mult de 47.000 de unități față de anul trecut, iar 95% dintre vehicule sunt destinate exportului. În prezent, în Maroc sunt construite modelele Sandero, Dokker și Lodgy.

Decizia gigantului francez vine în urma mai multor critici adresate statului român. În mai multe rânduri, cei de la Renault și-au exprimat nemulțumirea în legătură cu lentoarea cu care se realizează lucrările de infrastructură în România. Adevărul ne amintește că Dacia, cel mai mare exportator al României, are nevoie de autostrada Sibiu-Piteşti pentru a putea exporta mai rapid în străinătate autoturismele produse la Mioveni.