Dacia este amenințată, rușii contraatacă cu o mașină și mai ieftină decât a noastră
În viziunea Renault, competiția în familie aduce numai roade. În Europa de Est, vânzarea a două automobile low-cost ale aceluiași conglomerat auto nu înseamnă canibalism, ci o garanție a succesului.
Dacia este o marcă de mașină care se vinde extrem de bine în țările sărace sau în curs de dezvoltare. Succesul modelului Logan și al celorlalte modele care au derivat din acesta au impulsionat conglomeratul franco-japonez, Renault Nissan, să aplice aceeași metodă și la alte mărci de autoturisme. Dintre toate mărcile de automobile comuniste care au rămas neexploatate, grupul Renault Nissan a ales tocmai fabricantul rus Lada, pentru a dezvolta un autoturism și mai accesibil decât Dacia pentru piețele din Europa de Est și în special cea din Republica Moldova.
Criza politică și economică de la Chișinău a afectat în mod considerabil vânzările mașinilor Dacia din Basarabia. În plus, fabricantul român se află în competiție cu marca Datsun vândută de aceeași Renault Nissan care finanțează Dacia. Cumpărat de Nissan, fabricantul japonez Datsun a reușit să lanseze în Rusia un nou model de automobil low-cost, bazat pe platforma tehnică a modelelor Lada produse de AutoVAZ.
Datsun on-Do este un sedan de 4,3 m lungime care concurează cu Logan în Moldova pentru un preț de 8.650 de euro oferind pentru acești bani echiparea de top. Automobilul se vinde cu un motor pe benzină de 1,6 litri cu 87CP. Printre accesoriile automobilului se numără un computer de bord, scaune din faţă încălzite, oglinzi electrice şi încălzite, sistem multimedia cu Bluetooth, port USB, sistem de navigaţie cu display color de 7 inci, parbriz încălzit şi sistem de control al stabilităţii. La acest preț, Dacia oferă doar un motor de 75 CP, aer condiționat și geamuri electrice.
Cum modelul Datsun on-Do este primul autoturism care se vinde cu succes în afara pieței rusești, prețul acestuia va rămâne mic tocmai pentru a fi competitiv în raport cu Dacia. Modelul românesc Logan este la a doua generație, iar Dacia are experiență în vânzarea automobilelor sale pe piețele occidentale, acolo unde Datsun on-Do nu are încă acces.