Cui îi este frică de mașina fără șofer: acest oraș ar putea interzice vehiculele autonome

Cui îi este frică de mașina fără șofer: acest oraș ar putea interzice vehiculele autonome
15:03 16.09.2016

Autoritățile din al treilea cel mai mare oraș din Statele Unite au un plan care ar putea duce la interzicerea mașinilor autonome.

După cum am mai spus, mașinile fără șofer se numără printre cele mai importante invenții din ultimii ani. Ne pot îmbunătăți considerabil viețile și ne vor ajuta să ne deplasăm mai sigur, mai rapid și mai eficient. Autoritățile din anumite orașe, însă, nu sunt de aceeași părere, iar un bun exemplu este situația actuală din al treilea cel mai mare oraș din Statele Unite ale Americii.

Așa cum scriu cei de la Slashgear, Uber a dat de curând startul unui program foarte interesant în orașul Pittsburgh, unde vor avea ocazia de a testa mașinile autonome. La doar câteva ore după asta, doi membri ai Consiliului Local din Chicago au înaintat o propunere prin care ar urma să interzică mașinile fără șofer pe străzile din orașul lor. Iar în cazul în care companii precum Uber ar decide, în ciuda acestui lucru, să pună mașini autonome pe străzile din Chicago, ei ar avea dreptul de a aplica o serie de amenzi.

”Nu vrem ca străzile din Chicago să fie folosite într-un experiment, care, fără îndoială, va presupune anumite riscuri. Nicio tehnologie nu este 100% sigură”, au declarat membrii Comitetului Finanțelor din Chicago. Propunerea pare cu atât mai exagerată cu cât Uber a inclus câte o persoană în fiecare mașină autonomă, care trebuie să preia controlul vehiculului în cazul în care lucrurile nu evoluează cum trebuie.

Desigur, dacă totul ar avea legătură cu temerile unor oameni, situația ar fi mult mai simplă. Însă lucrurile sunt mult mai complicate. Din câte se pare, Edward Burke și Anthony Beale, cei care au propus măsura, au legături strânse cu industria taxiurilor din Chicago, care le-a furnizat sume importante de bani de-a lungul timpului. Anul trecut, de exemplu, cei doi s-au aliat pentru a impune taxe mai mari companiilor de ride-sharing, precum Uber. Propunerea nu a fost încă aprobată și nu știm cu exactitate când se va comunica o hotărâre finală.