07 mart. 2016 | 17:44

Conceptul ”Vision Next 100” de la BMW marchează centenarul companiei

ACTUALITATE
Conceptul ”Vision Next 100” de la BMW marchează centenarul companiei

Arătând de parcă ar fi scos din cel mai ”deșănțat” film SF posibil, noul ”Vision Next 100” de la BMW este un concept futurist, dezinhibat, care dezvăluie esența planurilor de viitor ale constructorului german.

Numit ”Vision Next 100”, conceptul BMW ne dezvăluie cum va arăta viitorul mașinilor fabricantului german în următorii 100 de ani. Dacă centenarul BMW a fost împlinit cu succes și încununat cu mașini legendare, viitorii 100 de ani ai BMW par să fie pe cât de plictisitori pe atât de incredibili. Conform lui Adrian von Hooydonk, designerul șef al BMW, ”esența” mașinilor BMW pentru următorul secol nu sunt SUV-urile, nici bolizii sau poate mașinile zburătoare, ci sedanurile sportive. Afirmație care, probabil, a tăiat brusc din entuziasmul multora.

Deși în mod cert design-ul ultra-futurist al lui ”Vision Next 100” nu este ceva plictisitor, putem să ne întrebăm cum vom vedea în retrospectivă această decizie a BMW nu după 100 de ani, ci abia după 50 de ani?

Când vine vorba despre tehnologia de sub capota lui ”Vision Next 100” se pare că automobilul va fi autonom, își poate schimba forma și merge, probabil, cu ”magie pură”, de vreme ce reprezentanții BMW nu doresc să dezvăluie motorizarea viitorului ”Vision Next 100”.

În plus, se pare că șoferii vor putea conduce mașina în două moduri disponibile: ”boost mode” și ”ease mode”. ”Boost mode” înseamnă să conduci BMW-ul viitorului precum Tony Stark, înconjurat de realitate augmentată și asistenți vocali robotizați. Sistemul de realitate augmentată îți va arăta traseul și viteza cu care conduci direct pe parbriz împrenă cu potențialele pericole care pot apărea în calea ta. De exemplu dacă un biciclist urmează să intre în fața ta, dar este ascuns de un camion, sistemul va face camionul semitransparent, afișând imaginea biciclistului, așa încât să-l eviți mai ușor.

Pe lângă ”boost mode” mai există și ”ease mode” prin intermediul căruia te lași, pur și simplu, total la voia întâmplării. Apăsând pe acest buton, mașina va trece pe ”pilot automat” (putem așadar concluziona că BMW lucrează, de asemenea, la mașini autonome) în timp ce scaunele se vor întoarce complet sau se vor lăsa pe spate, așa încât șoferul să se poată relaxa total, poate chiar să și doarmă.

Ce mai merită de menționat, totuși, este tehnologia caroseriei, care este cu adevărat impresionantă. Conform lui van Hooydonk caroseria lui ”Vision Next 100” este complet flexibilă. Corpul mașinii se întoarce odată cu roțile integrate în caroserie, iar atunci când mașina accelerează profilul ei devine mai lung pentru a deveni și mai aerodinamică.

Grila simbolică BMW din față nu va mai fi folosită pentru a răci motorul ci va conține doar senzorii de care mașina va avea nevoie în timpul condusului autonom.

În final, acest concept este inovator și futurist la modul extrem. Este, de altfel, declarația de dragoste a BMW către tot ce este acum mai avansat și avangardist în industria auto. Rămâne de văzut dacă fabricantul german va implementa tot ce își propune acum în mașinile viitorului, dar ținând cont că mai avem 100 de ani până când vom vedea acest concept devenit realitate, eu zic să le dăm o șansa…