20 ian. 2016 | 19:15

Câți bani iau vedetele pentru reclamele la produse în pozele de pe Instagram

ACTUALITATE
Câți bani iau vedetele pentru reclamele la produse în pozele de pe Instagram

Totul e marketing, iar dacă ești naiv, devii o țintă ușoară. Probabil nu ți-au scăpat din vedere selfie-urile în care vedetele sau persoanele pur și simplu populare în social media din motive obscure au un produs pe care îl ridică în slăvi.

Cel mai des vei vedea kituri de albire miraculoasă a dinților sau shake-uri care îți promit un corp de model de fitness. Ne vine greu să credem că nu te-ai prins și singur că totul e despre marketing și că oamenii aceia primesc bani pentru a face o astfel de reclamă nu tocmai ascunsă. Dar dacă ai fost curios să știi exact despre ce sume e vorba, cei de la Jezebel au o listă satisfăcătoare cu sume exacte. Un lucru ne e clar: dacă până acum credeai că popularitatea online e inutilă, s-ar putea să îți schimbi părerea.

Instagram-promovare

După cum spuneam, e simplu de depistat o astfel de strategie de marketing: se ia o persoană cu mulți urmăritori în social media, mai ales pe Instagram, se plasează produsul și evident, descrierea în care se vorbește despre cât de miraculos este produsul. Nu știm câte dintre aceste celebrități și pseudocelebrități chiar le testează înainte să le laude, dar avem un exemplu care arată că nu e de joacă cu așa ceva. Recent, omniprezenta făcătoare de selfie-uri pe nume Kim Kardashian a avut probleme cu Food and Drug Administration (FDA), după ce a promovat un medicament împotriva grețurilor de dimineață, fără să specifice efectele adverse. Evident, a avut probleme și compania care fabrică medicamentul, și Kardashian, iar poza a dispărut de pe Instagram.

Kim Kardashian

Așadar, după cum scriu și cei de la Jezebel, când vezi o poză pe Instagramul lui Kerry Washington, poți crede că folosește, într-adevăr, cremele Neutrogena și că îi plac, dar să nu scapi din vedere faptul că primește și câteva mii de dolari pentru asta.

 

Ca să generalizăm puțin, principalele surse ale postărilor de acest tip sunt oamenii care au fost cândva mult mai populari decât sunt la momentul actual sau cei care sunt pe punctul de a deveni astfel. Oricum ar fi, dincolo de sumele colosale oferite pentru o simplă poză și o descriere, scopul este și de a atrage atenția asupra lor. Este naiv, totuși, din partea noastră, să credem că secretul femeilor din clanul Kardashian e ceaiul Fit Tea, nu ședințele zilnice cu un antrenor personal și armata de nutriționiști, stiliști și medici esteticieni.

Kendall Jenner

Fit Tea

Fit Tea-2

Niki

Pentru a menține acel statut social înalt, trebuie, totuși, să promoveze aceste versiuni total sau parțial false ale vieților de zi cu zi. La urma urmei, în graficul de mai jos, unde se regăsesc doar câteva exemple, reiese că se poate trăi și din publicat poze regizate pe Instagram, atât timp cât ai oameni care te urmăresc și vor să fie ca tine.

Instagram-promovare-2

Promovare online-1

Women’s Wear Daily a scris recent despre fenomenul bloggerițelor de fashion care iau milioane de dolari pe an pentru a publica conținut sponsorizat. Aura lor de autenticitate operează similar așa-ziselor vedete TV. Majoritatea încep din plăcere, construindu-și o imagine suficient de plăcută cât să atragă atenția asupra celor mai banale acțiuni din lume, cum ar fi realizarea unui machiaj de zi, a cărui singură magie e că e realizat cu produse scumpe. Ajung la mai mulți oameni pentru că dau impresia că sunt ceva mai tangibile decât presupusele celebrități. Oricum, o poză de-a lor, în care zâmbesc fericite cu un kit de albire a dinților în mână, valorează între 5.000 și 25.000 de dolari.