01 iun. 2016 | 10:23

Cât de importante sunt softurile anti-reclame pentru utilizatorii de smartphone

ACTUALITATE
Cât de importante sunt softurile anti-reclame pentru utilizatorii de smartphone

Un utilizator de smartphone-uri din patru (22%) recurge la un soft pentru blocarea reclamelor (ad blocker), iar această cifră prezintă o creștere cu 90% într-un an.

În prezent există circa 419 milioane de posesori de smartphone-uri care utilizează un soft anti-reclame, conform studiului realizat de PageFair, specializat în analiza datelor și în anti-adblocking. Potrivit cercetării efectuate împreună cu cabinetul Priori Data, proporția utilizatorilor de sisteme de blocare este mult mai ridicată în țările emergente decât în statele dezvoltate.

În regiunea Asia-Pacific, 36% dintre deținătorii de smartphone-uri folosesc astfel de softuri. Conform celor mai recente cifre, din martie 2016, 93% din posesorii de smartphone-uri care utilizează un browser de internet care permite blocarea reclamelor se află în regiunea Asia-Pacific. Cifra este mult superioară proporției zonei în rândul utilizatorilor de smartphone-uri (55%.) Blocarea se mai poate face prin intermediul unei aplicații descărcate pe telefon sau prin intermediul operatorului, în anumite cazuri.

Deși ai crede că doar în momentul în care ai dat click pe o reclamă cineva câștigă bani, în secunda în care reclamele pe mobil ți-au fost afișate tu deja s-ar putea să plătești mult. Este foarte probabil, ca utilizatori de smartphone, să vedeți multe reclame pe mobil.

Nu este la fel de evident cât de mult trafic generează acele reclame, pentru a avea o imagine mult mai clară a costurilor generate. Răspunsul la această întrebare este oferit de un nou studiu realizat în urmă cu puțin timp de către cei de la Enders Analysis, care arată motivele pentru care e indicat să folosești astfel de programe.

Dacă nu ai trafic nelimitat pe smartphone, ar trebui să vă îngrijoreze faptul că între 18% și 79% din volumul de date descărcat de diverse pagini web constă doar în reclame.  Pe de o parte, puteți clasifica acest studiu ca nefiind foarte concludent, având în vedere că a fost făcut pe doar opt site-uri de știri. Pe de altă parte, din câte se pare, respectivele website-uri, ale căror nume nu le vom afla niciodată, sunt unele dintre cele mai populare de pe mapamond.

Există posibilitatea ca acele publicații că colaboreze cu rețele de reclame nu foarte eficiente, dar trendul oricum este unul îngrijorător. În altă ordine de idei, cele mai multe multe publicații online, cu excepția celor care impun plata unui abonament, fac cei mai mulți bani din reclamele pe mobil.