14 sept. 2016 | 18:54

Autobuzul electric care merge din București până în Belgrad după o singură încărcare

ENTERTAINMENT
Autobuzul electric care merge din București până în Belgrad după o singură încărcare

Proterra, un startup din SUA, s-a ocupat de dezvoltarea autobuzelor electrice de mai mulți ani, iar cel mai nou model al său are niște performanțe surprinzătoare.

Este vorba de seria de autobuze Catalyst E2, despre care compania afirmă că pot călători până la 350 de mile (aproximativ 563 de km) doar cu o singură încărcare. Aceste cifre sunt impresionante, mai ales că reușesc să depășească automobilul electric de top al celor de la Tesla, Modelul S, care se poate lăuda doar cu aproximativ 300 de mile (482 de km). Totodată, noul autobuz își depășește predecesorul, care atingea doar 258 de mile (415 de km).

Mai mult, conform Wired.com, autobuzele electrice ar putea fi o alternativă mai bună decât mașinile electrice. Motivul constă în rețeaua de alimentare mult mai simplă în cazul autobuzelor. Acestea au o rută prestabilită, ceea ce le permite orașelor să instaleze stații de alimentare de-a lungul ei, deși E2 s-ar putea să funcționeze o zi întreagă fără să fie reîncărcat. De asemenea, autobuzele electrice reprezintă o alternativă mult mai ieftină pentru călători, deoarece majoritatea automobilelor electrice continuă să aibă prețuri foarte ridicate.

Autobuzele din seria Catalyst E2 sunt alimentate de două baterii gigantice, de dimensiunea unor saltele, care pot stoca până la 660 kWh. Iar, datorită materialului ușor din care sunt fabricate și a sistemului regenerator de frânare, E2 poate atinge fără probleme distanța impresionantă cu care Proterra se laudă.

Totuși, cea mai mare problemă în implementarea acestor autobuze rămâne costul extrem de ridicat. E2 se ridică la 799 000$, de două ori mai mult decât un autobuz normal. Ecident, principalul argument al companiei în favoarea E2 conține aspectele economice ce țin de combustibil și întreținere, însă rămâne este incert dacă autoritățile vor vrea să investească într-o afacere atât de costisitoare.

Autor: Andrei Geornoiu