AMD dezvăluie lista neoficială de procesoare ”Oculus Ready”
Campania de marketing dedicată lansării Oculus Rift e imensă. Aceasta implică giganți precum Nvidia, Intel și Dell (cu Alienware). Din păcate, AMD este parțial lăsat pe dinafară.
Deși procesoarele AMD nu apar în lista de microcipuri compatibile cu Oculus Rift, firma a publicat, totuși, seria de procesoare potrivite cu faimoșii ochelarii de realitate virtuală care se vor lansa la începutul acestui an. Fabricantul ochelarilor Oculus Rift deja a anunțat configurațiile ideale care vor fi compatibile cu ochelarii de realitate virtuală, iar dacă majoritatea sunt suportate de Alienware, acestea implică piese fabricate aproape exclusiv de Nvidia și Intel. E adevărat, plăcile grafice AMD sunt suportate de Oculus, în special cele de la AMD R9 290 în sus, dar procesoarele AMD sunt ignorate în totalitate.
Totuși, AMD nu se lasă ignorați și au decis să anunțe publicului lista de procesoare care vor putea merge, strict din punctul de vedere al performanței, cu ochelarii Oculus Rift, însă doar dacă utilizatorii vor ști cum să le facă să meargă împreună.
Aparent, cele cinci procesoare care vor fi compatibile cu ochelarii Oculus Rift sunt: FX-9590, FX-9370 (ambele sunt procesoare octa-core care prind frecvențe de peste 4.7 și 4.4 GHz) FX-8370 și FX-8350 (alte două procesoare octa-core de la AMD cu frecvențe de peste 4GHz). De asemenea, în mod surprinzător, AMD consideră că și FX-6350, singurul procesor hexa-core din listă, este compatibil cu ochelarii Oculus Rift.
Lista de procesoare oferită de AMD apare în urma unor informații trimise de către AMD către revista Forbes. Din păcate, ochelarii Oculus vin cu o mică aplicație care va verifica dacă utilizatorii posedă cel puțin procesoare Intel Core i5-4690. Microcipurile de la AMD nu sunt recunoscute oficial de Oculus, așa că aplicația va considera procesoarele ”echipei roșii” ca fiind incompatibile cu cu ochelarii de realitate virtuală. Probabil că posesorii de ochelari Oculus care dețin procesoare AMD vor trebui să găsească o cale de a trece de cerințele micii aplicații de compatibilitate, astfel încât să poată rula conținut virtual fără probleme pe microcipurile AMD.