Acest Audi care merge cu hidrogen te va face să uiți de Tesla
Audi vrea să demonstreze că se poate ridica la nivelul unor companii precum Tesla.
Celulele de combustibil bazate pe hidrogen au fost lăudate de unii oamenii, întrucât ar avea potențialul de a reduce dependența anumitor țări de petrolul din străinătate. Chestiunea este, însă, una mult mai complexă. Mulți consideră, de exemplu, că procesul de crearea a combustibilului pentru astfel de mașini nu este suficient de dezvoltat întrucât să elimine complet poluarea.
[related]
Pentru moment, însă, un număr mai mare de vehicule care s-ar folosi de o asemenea tehnologie ar ajuta la conservarea mediului înconjurător. Astfel, nu este de mirare că Audi a prezentat un nou concept h-tron quattro. Din câte se pare, mașina a fost expusă la Forumul Audi din Neckarsulm.
Aceasta ar avea o autonomie de aproximativ 600 de kilometri și ar fi capabilă să accelereze de la 0 la 100 de km/h în nu mai mult de 7 secunde. Viteza maximă a vehiculului ar fi de 200 km/h. Reîncărcarea nu ar fi o problemă în cazul acestui concept, întrucât procesul nu ar dura decât patru minute.
Printre numeroasele feature-uri include de producătorul german se numără un pilot automat care poate menține viteze de până la 60 km/h, suspensie adaptabilă și un sistem de climatizare care poate fi controlat prin intermediul unui ecran tactil. În ceea ceea ce privește designul, acesta ar fi comparabil cu cel implementat pe conceptul e-tron quattro, în ciuda unor mici diferențe.
În cazul în care va ajunge în faza de producție, h-tron quattro ar putea fi un rival important pentru mașinile Tesla. Tesla Model 3, ultimul model al companiei lui Elon Musk, va avea o autonomie de minimum 344 de kilometri, va avea funcția standard de autopilot, consola va fi orizontală, va avea plafon din sticlă și portbagaj atât în față, cât și în spate. Până la terminarea prezentării, s-au înregistrat 115.000 de precomenzi, semn că popularitatea noului vehicul e ca și garantată. Totuși, producția în serie începe în prima parte a anului 2017.