Volvo XC90 este, în primul rând, o mașină pentru bebeluși
Volvo a realizat primul scaun de bebeluș, amplasat invers în 1972. Datorită gâtului fragil al copiilor, aceștia nu își pot susține capul suficient de bine pentru a fi capabili să călătorească cu fața, de aici și poziționarea inversă realizată de producătorul suedez.
De la invenția centurii în 3 puncte, în 1959, Volvo a avut grijă ca siguranța să fie unul din atuurile constante în gamele lor de modele, atât cât și o prioritate atunci când vine vorba de dezvoltarea unor tehnologii noi. Oficialii Volvo au declarat că speră ca până în 2020 nimeni să numai fie rănit grav în urma unui acident cu mașinile lor, ei dezvoltând deja airbag-ul pentru pietoni, sisteme de frânare automată și multe altele implementate deja pe modelele lor.
Aspirațiile înalte pentru 2020 i-au făcut pe cei de la Volvo să se orienteze și către cei mai tineri dintre beneficiarii modelului XC90 2015, bebelușii. Am văzut cu puțin timp în urmă conceptul Lounge Console pe același XC90, concept care inclocuia scaunul pasagerului față cu un suport pentru picioare, masă, televizor și alte opțiuni pentru a facilita o experiență mult mai luxoasă pasagerului din dreapta spate. Astăzi Volvo înlocuiește suportul pentru picioare cu o platformă destinată scaunului de copil.
Pachetul scaunului de copil ne aduce și funcții precum suport încălzit de pahare, cu scopul de a putea păstra laptele bebelușului la temperatura potrivită, sau brațul pivotant pe care este așezat scaunul acestuia. Platforma pe care este așezat scaunul aduce și funcții de depozitare special gândite pentru articolele destinate bebelușului tău. Nu știu ce articole dețin copii ai căror părinți cumpără o mașină doar pentru bebelușul lor, dar îmi place să cred că sunt fie jucărioare încrustate cu pietre Swarovsky fie păturici semnate de nu-știu-ce designer. Lăsând toate astea la o parte, Volvo devine din nou pionier la capitolul siguranță, trebuie să vedem dacă ultima lor idee va ajunge la scara dorită de ei.