Sandero RS e cea mai puternică Dacie, dar nu o vom vedea și la noi
La Buesnos Aires are loc salonul auto anual. De ce ne interesează ce urmează să apăra pe piața destinată Americii de Sud? Pentru că acolo se lansează cea mai puternică Dacie de serie din istorie. Nu poartă sigla Dacia, ci Renault, și se numește Sandero RS.
Francezi de la Renault sub-branduiesc Dacia ca versiunea ieftină și accesibilă, a gamei lor. Aspect cu care sunt împăcat, dar cum ei ne-au ajutat marca și noi am făcut exact același lucru pentru a lor. Fie că le place să recunoască sau nu, când Renault a luat Dacia sub umbrela grupului, au înregistrat creșteri semnificative la capitolul procentelor importante, de pe anumite foi, la sfârșitul fiecărui semestru fiscal. Lăsăm deoparte jocurile de culise. Ne îndreptăm atenția spre ce nu va apărea pe piața de la noi, deși ar trebui.
Renault Sandero RS ne aduce un motor de doi litri ,aspirat, ce produce 145 de cai. Știu, nu e o cifră astronomică, cum ne-au obișnuit producătorii în ultima vreme, dar trebuie să ținem cont că Sandero este mult mai ușor decât un Clio, așa că aia 145 de căluți vor face față cu brio.
Au fost revizuite și suspensiile împreună cu direcția și programul electronic de stabilitate, pentru a justifica emblema RS de pe Sandero. Exteriorul urlă și el a sportivitate. Bările față – spate au fost restilizate, au adăugat niște desene pe lateral, menite să crească factorul „uite-te la mine”, plus câteva beculețe led.
Ideea că în sfârșit există un model interesant Dacia, care însă numai poartă acest nume mă face să mă simț foarte neliniștit. Că nu se mai numește Dacia e una, hai să spunem că m-aș împăca eventual cu ideea. Dar să nu se comercializeze la noi în țara, ei bine, asta mă lasă complet rece. De ceva vreme cochetez cu ideea că românul ar trebui să renunțe la mentalitatea „stricata” pe care și-a format-o, de-a lungul timpului, în ceea ce privește marca românească. Dar nu vrea.
Când vreodată, te-ai fi gândit că de la bătrâna Dacia Sport, va mai apărea ceva cu aspirații sportive, pe o platformă românească? (nu că Dacia Sport ar fi fost o mașină veritabilă numelui pe care îl purta) Și dacă te-ai gândit, ai făcut-o degeaba, pentru că nu o să vedem așa ceva la noi în țara prea curând. La același salon Renault lansează două Dacii sub sigla lor. Nici una nu va aprea la noi, deși Dacia Sandero RS sau Dacia Duster Oroch sunt poate cele mai interesante nume care ar fi putut exista în istoria mărcii noastre.