Samsung a început din nou să facă mulţi bani din telefoane ieftine
După o lungă perioadă în care părea că nu mai au cum să reintre pe o curbă ascendentă, cei de la Samsung au anunţat nişte rezultate financiare impresionante.
Poate părea surprinzător pentru unii, dar se fac deja câţiva ani de când Samsung, deşi a continuat să facă foarte mulţi bani din vânzarea de telefoane, din păcate, respectivul profit a fost mai mic în fiecare trimestru. Situaţia se pare că se va schimba în cel de-al treilea trimestru al acestui an.
Deşi acestea nu sunt rezultatele financiare finale, ci mai degrabă nişte pronosticuri ale companiei foarte aproape de realitate, merită avute în vedere ca fiind un motiv de bucurie pentru sud coreeni.
Pentru perioada iulie – septembrie 2015, Samsung a anunţat un profit operaţionat de 6,25 miliarde de dolari, o creştere de 79,8 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cea mai mare de la începutul lui 2014. Defalcat pe divizia de mobile, profitul din vânzările de telefoane se pare că a crescut până la 1,9 miliarde de dolari, o creştere de 24 de procente de la an la an şi prima creştere în şapte trimestre. Din păcate, dacă vă aşteptaţi ca vânzările de Galaxy S6 sau S6 Edge să fie motivul acestei creşteri, vă înşelaţi. Terminalele premium ale gigantului asiatic continuă să se vândă foarte slab, profitul semnificativ fiind obţinut din dispozitive foarte ieftine, până în 200 de dolari nesubvenţionate.
Cea mai profitabilă afacere a celor de la Samsung vine sub forma diviziei de semiconductoare, responsabilă de producţia de cipuri pentru dispozitive Samsung şi Apple. Aproximativ 3 miliarde de dolari au fost încasările acestei diviziei, în creştere cu 54% faţă de cel de-al treilea trimestru din 2014. Nici această curbă ascendentă nu este cauzată de smartphone-urile Samsung, ci de vânzările spectaculoase înregistrate de Apple cu iPhone 6S şi iPhone 6S Plus.
Dacă este să fim răutăcioşi, o parte din creşterea profitului detaliată mai sus de către Samsung este derivată şi din devalorizarea won-ului coreean, deoarece compania anunţă profitul în won, dar vânzările le înregistrează în dolari americani.