Camerele foto nu mai dispar? Au început să se vândă mai bine
Un nou studiu publicat în urmă cu câteva zile ne-a confirmat că amatorii de calitate s-ar putea, din nou, să prefere un aparat foto dedicat în defavoarea unui telefon.
Evoluţia permanentă a camerelor folosite în smartphone-uri părea că va ruina permanent industria aparatelor foto dedicate. Mai există însă o şansă.
Dintre toate segmentele pieţei de camere foto, singurele care se vând mai bine acum decât în urmă cu şase luni sau un an, sunt cele mirrorless. În acest domeniu activează jucători precum Nikon, Canon, Fujifilm, Olympus sau Sony.
Cu toate acestea, liderul necontestat, care a dat dovadă de cea mai multă inovaţie, este Sony. Conform unui studiu al celor de la NPD, japonezii au înregistrat o creştere de 66% în vânzări faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce întreagă piaţa mirrorless a crescut cu 16,5%.
În ceea ce priveşte celelalte tipuri de camere foto dedicate, compacte şi DSLR-uri, vânzările şi-au continuat trendul descendent. DSLR-urile în particular, s-au vândut cu 15% mai puţin.
,,Creşterea în departamentul camerelor mirrorless ne arată că această tehnologie nouă şi format nou de cameră rezonează cu consumatorii. În continuare, dispozitivele mirrorless vor reprezenta o secţiune din ce în ce mai mare din piaţa camerelor cu lentile interschimbabile.”
Ben Arnold, directorul Executiv al NPD ne-a confirmat direcţia spre care se îndreaptă vânzările de camere profesionale şi semi-profesionale, cu menţiunea că DSLR-urile vor avea în totdeauna publicul lor ţintă, chiar şi dacă este în scădere.