02 iul. 2015 | 08:02

O imprimantă 3D a dat naștere acestui bolid cu 700 de cai putere

ENTERTAINMENT
O imprimantă 3D a dat naștere acestui bolid cu 700 de cai putere

Blade este numele primului supercar printat 3D. Există numeroase exemple de mașini printate 3D, dar compania americană Divergent Microfactories redefinește complet procesul și ne aduce cea mai spectaculoasă mașină printată vreodată.

Avem câteva inovații care trebuie detaliate pentru a înțelege cu adevărat cât de revoluționar este Blade.

Șasiul supercar-ului este construit printr-un proces cu totul nou. Tuburi de carbon sunt unite cu ajutorul unor conectori printați 3D pe care cei de la Divergent Microfactories îi numesc „nodes”(noduri, în traducere directă). Kevin Czinger, CEO-ul companiei, susține că întreg șasiul poate fi construit în 30 de miuțe și catareste aproximativ 46 de kilograme.

Ajungem la o altă inovație și anume greutatea mașinii. Blade cântărește în totalitate 629 de klograme. Dacă ne gândim că supercar-ul promite 700 de cai putere, ai putea să întreci un Bugatti Veyron cu ceva printat chiar la tine acasă. Da, e extraordinar. Numai vorbim că ar trebui să dureze 2 secunde să atingi prima sută de kilometri pe oră. Nu avem cifre legate de consum sau emisii de CO2 dar dacă luăm în calcul faptul că 80 – 90% din poluare vine de la procesul de fabricație al mașinilor, și nu neapărat din emisiile lor directe, Blade poate sta liniștit, imprimanta nu se compară cu o uzină auto.

Kevin Czinger își dorește să reducă cantitatea de materiale folosită, energia, costurile și nivelul de poluare implicate în producția mașinilor. Ținta principală a celor de la Divergent Microfactories fiind aceea de a trimite tehnologia lor pe tot globul, pentru înființarea mai multor micro-fabrici. Asta e genul de ecologism auto care ar trebui promovat. Putem salva planeta dar să avem în continuare 700 de cai și suta în două secunde. Nu trebuie să umbli în ceva care te deprimă după fiecare drum și în care te depășește melcul de pe asfalt, la plecarea de la semafor. Toți producătorii auto au o lecție de învățat de la Kevin Czinger, Divergent Microfactories și al lor Blade de 700 de cai.