Noul BMW Seria 7 își face debutul mondial
Cea de-a șasea generație a limuzinei bavareze a fost lansată în premieră pe 10 iunie, în cadrul unui eveniment special din Germania. Debutul oficial va avea loc în această toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt.
Începem cu faptul că noua generație este mai ușoară cu 130 de kg față de predecesorul sau și că are o platformă ce combină aluminiul, oțelul și plasticul ranforsat cu fibră de carbon. După care trebuie să știi că noul Seria 7 ne aduce o suspensie pneumatică cu reglare automată a gărzii la sol și un sistem electromecanic de control activ al ruliului.
Mașina ce poartă numele de cod G11, respectiv G12, pentru versiunea cu ampatament mărit, vine cu noutăți și la departamentul motorizărilor, având acum la dispoziție și unități de propulsare hibridă, pe lângă cele clasice pe benzină și motorină. Pentru început vom putea opta între două motorizări pe benzină și una pe motorină.
Clasicul 730d cu ai lui 265 de cai putere, pentru cei ce preferă dieselul, un 740i care ne aduce tot un motor de 3 litri, de data aceasta pe benzină, și 326 CP sau versiunea de top 750i cu al lui V8 de 450 de cai putere.
Hibridul menționat mai sus, 740e, va fi disponibil începând de anul viitor. Propulsorul este unul de doi litri, în patru cilindri turbo, care livrează împreună cu propulsorul electric 326 de cai putere. Cifra „monstruoasă” de care ar trebui să ne speriem nu este însă cea a motorizării (motor de doi litri și patru cilindri pe Seria 7. Serios?), nici pe departe.
Producătorul din Munchen spune că versiunea hibridă a noului Seria 7 va avea un consum mediu de 2,1 litri la 100 de kilometri. Nu știu cum vă simțiți voi în legătură cu această cifră dar va promit că va fi de minim 5 ori mai mare.
Mult mai impresionantă mi se pare funcția care te lasă să parchezi mașina de la distanță, prin intermediul unei telecomenzi sau ultimul upgrade al sistemului iDrive, care ne aduce un eran tactil ce poate fi control prin simple gesturi. Planul estetic integrează noul Seria 7 G11/G12 perfect în actuala linie de design a celor de la BMW. Cunoscătorii vor putea observa similitudinile dintre acest model și altele din gama bavareză. Asta nu face parte decât din linia de design constantă pe care toți marii producători o adpateaza într-o formă sau alta, tuturor modelelor, pentru o mai ușoară recunoaștere a mărcii.
Noul BMW Seria 7 arată foarte promițător. Se pare că producătorul german a reușit încă odată să ridice standardele în materie de design și tehnologie. Să vedem la anul ce va urma, cum va sta la capitolul vânzări în comparație cu rivalii de la Mercedes și Audi. La sfârșitul zilei, publicul decide dacă un model este de succes sau nu.