Mozilla nu mai are nevoie de banii de la Google
După o lungă perioadă în care a obținut majoritatea veniturilor sale de la Google, se pare că Mozilla a obținut independența mult dorită pentru Firefox.
Spre deosebire de Google, care câștigă foarte mulți bani dintr-un număr suprinzător de mare de domenii, cei de la Mozilla nu o duc la fel de bine. Mai mult decât atât, pentru că Firefox era instalat de utilizatori cu Google drept motor de căutare, respectivul browser era finanțat în mare parte de gigantul din Mountain View, iar această situație a continuat pe parcursul mai multor ani. Se pare însă că la această oră situația s-a schimbat radical, iar într-un interviu pentru CNET, Denelle Dixon – Thayer de la Mozilla explică foarte bine modul în care compania a reușit să se distanțeze de Google.
După ce am folosit foarte mult timp Google în Firefox, cei de la Mozilla au decis să încheie mai multe parteneriate contra cost cu operatori de motoare de căutare în diverse colțuri ale mapamondului pentru a nu-și mai trage toți bani dintr-o singură sursă. Ca urmare a acestei schimbări de politică, în funcție de zona în care vă aflați, Firefox poate veni la pachet cu Yahoo, în America și Europa, cu cu Baidu, în China și cu Yandex, în Rusia.
În contextul în care Mozilla Firefox este singurul browser care reprezintă, într-o oarecare măsură, o amenințare pentru popularitatea Google Chrome, existența sa este foarte importantă. Mai mult decât atât, ar fi de preferat să nu depindă de Google. Cel mai recent studiu al celor de la Stat Counter poziționează Chrome pe primul loc pe piața browserelor web cu 50% din piață. Pe pozițiile doi și trei, în același clasament, se află Firefox și Internet Explorer cu aproximativ 15% fiecare, deși browserul Mozila are un pic peste. Opera se rezumă la 2% din iață în acest top, în timp ce Safari este prezent aici doar pentru finaliza ideea de top 5. Acum, rămâne să vedem cât va dura independența Mozilla față de Google, având în veder ecă nici Yahoo nu se află în cea mai roz situație economică.