09 iul. 2015 | 11:00

Ford Focus RS a ajuns la generația a treia

ENTERTAINMENT
Ford Focus RS a ajuns la generația a treia

Ediția RS a lui Ford Focus a primit haine și jucării noi. Noul hot hatch vrea să se întreacă direct cu regii acestui segment de piață, și primește 350 de cai pentru a se duela cu Audi RS3 și Mercedes-Benz A45 AMG.

Noul Ford Focus RS are sub capotă același propulsor de 2.3 litri turbo, regăsit și pe versiunea de bază a Mustang-ului 2015. Unitatea este ușor modificată pentru a reuși să scoată totalul de 350 de cai putere și 440 de Nm. Aici avem o ușoară „nelamurire”.

Cuplul variază între 440 și 470 de Nm cu ajutorul unei funcții ce poartă numele de Overboost, iar timp de 15 secunde se mărește oarecum plaja de turație, cam asta se înțelege din explicația celor de la Ford. Nu avem date exacte despre viteza maximă sau crucialul timp 0 – 100 Km/h dar dacă stăm să facem o estimare prin comparație cu rivalii săi de la Audi și Mercedes, noul Ford Focus RS ar trebui să scoată prima sută de kilometri pe oră undeva în jurul valorii de 4 secunde. Demn de tot respecul.

ford-focus-rs-21 (1)

În showroom este așteptat, cel mai târziu, la începutul lui 2016 cât despre aspectul exterior nu avem altă descriere decât că Ford Focus RS arată pus pe „mâncat” hot hatch-uri. A treia generație cu emblemă RS de pe Focus introduce o tehnologie care se numește Torque Vectoring.

În termeni mai simpli mașina dispune de diferențiale electronice, pe lângă cele mecanice, care calculează constant poziția mașini și de cât cuplu are nevoie fiecare roată, independent. Astfel puterea numai variază doar între puntea față și puntea spate. Poți avea 300 de Nm livrați către puntea față, din care 180 sunt trimiși către roata din dreapta iar restul către cea din stânga. Sună foarte interesant, iar dacă această funcție este întradevăr optimizată orice pasionat auto poate trece un Ford Focus RS pe lista pentru Moș Crăciun.