Firefox nu va mai avea reclame în taburile nou deschise
În ultimele versiuni de Firefox, de fiecare dată când doreai să deschizi un nou tab, apăreau o serie de sugestii sponsorizate care erau pur și simplu reclamă integrată în broswer. În următorul update, Mozilla a decis să le scoată complet.
Mozilla Firefox se consideră o aplicație liberă, de tip open source, pe care o poți folosi fără să plătești nimic. Chiar și așa, dezvoltatorii trebuie și ei să mănânce din când în când. Așa că, pentru o perioadă, Firefox a luat bani de la Google, implementând motorul lor de căutare în interiorul browser-ului.
După Google, Mozilla a încercat să-și diversifice oferta implementând Yahoo! și Baidu în China, lucru care a făcut ca să piardă o bună bucată din fondurile Google.
Pentru a suplimenta aceste pierderi, Mozilla a început să introducă reclame în fereastra de ”new tab” cu mențiunea ”Sponsored”, încât să se știe clar că acele tab-uri duc către paginile unor firme care plătesc reclamă pe Firefox. Aparent, această tactică a provocat o serie de nemulțumiri în rândul fanilor Firefox, lucru care a convins Mozilla să le scoată din formatul cunoscut până acum.
Într-o postare pe blogul Mozilla, Darren Herman, responsabilul pentru veniturile companiei a menționat că nu va renunța complet la advertising, dar se va gândi la implementarea unor reclame mai transparente si mai satisfăcătoare pentru consumatorii Firefox. Printre aceste metode, se va număra și o posibilitate de a le închide dacă utilizatorii vor vrea acest lucru.
Momentan, grosul banilor Mozilla vin de la oamenii care folosesc motoarele de căutare integrate în browser, cum ar fi Yahoo, Baidu sau Google. Chiar și așa, motorul de căutare poate fi oricând schimbat, acest fapt simbolizând flexibilitatea care a făcut Mozila Firefox să fie un browser preferat pentru mulți dintre utilizatorii săi.