Facebook la final de 2015 în statistici îngrijorătoare
Dacă cineva are încerca să descrie rapid ce înseamnă dominația globală, popularitatea Facebook ar fi perfectă pentru ilustrarea acestui concept.
A fost o perioadă în care am crezut că Facebook a încetat să mai fie o rețea de socializare atrăgătoare. Faptul că o parte din prietenii mei și-au închis conturile temporar sau definitiv m-a convins și mai mult. Se pare însă că aceasta este doar problema mea. La nivel global, rețeaua socială nu pare să se ducă în jos la vreun nivel.
După ce în luna august a acestui an Facebook se mândrea cu faptul că, în mod excepțional, a atins cifra de un miliard de utilizatori online într-o singură zi, la această oră, respectiva valoare a devenit regula, în loc să fie excepția. De la an la an, chiar și când vorbim de astfel de cifre fabuloase, Facebook a crescut cu 17 procente vizavi de numărul de utilizatori zilnici. La finele lunii septembrie a avut 1,55 miliarde de utilizatori, cu 14 procente mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut.
,,Ne concentrăm să inovăm și să investim pe termen lung pentru a deservi comunitatea și a conecta întreaga lume.” În cadrul comunicatului pentru cele mai recente rezultate financiare, Mark Zuckerberg nu a ezitat să reitereze crezul companiei pe care o conduce, dar atras atenția și asupra faptului că acum 78% din profit este generat pentru Facebook prin aplicațiile de mobil. Per total, s-au înregistrat 4,5 miliarde de dolari încasări, pentru un profit net de 896 milioane dolari. În continuare, accentul se va pune pe clipuri video, mai ales cele de scurtă durată generate de aplicații gen Vine sau Instagram.
Pentru că Facebook mai are și alte afaceri sub umbrelă, în același context, am aflat că există 900 de milioane de utilizatori pe WhatsApp, 400 de milioane pe Instagram și 700 de milioane pe Messenger. Pe Facebook se înregistrează zilnic 8 miliarde de vizionări.