25 feb. 2015 | 18:04

Cum vede Siemens a patra revoluție industrială

ACTUALITATE
Cum vede Siemens a patra revoluție industrială

Siemens România a inaugurat, în data de 24 februarie, cel de-al doilea sediu din Cluj-Napoca, deschis sub brandul Evosoft, companie subsidiară Siemens. 

Acesta este un centru regional de cercetare și dezvoltare, care desfășoară proiecte interne în domeniul IT pentru Siemens, precum și proiecte de dezvoltare software pentru anumite aplicații. Centrul deschis acum în Cluj-Napoca este cea de-a patra locație deschisă de Evosoft în regiune, după Germania, Ungaria şi Turcia, aceasta urmând a fi a treia ca mărime după numărul de angajați, după Ungaria şi Germania.

Siemens și Industry 4.0

Pentru cei de la Siemens, viitorul este reprezentat de ”Industry 4.0”, o noțiunea apărută cu câțiva ani în urmă. Aceasta se bazează pe ideea că ne aflăm în cea de patra revoluție industrială și pe termeni concepte precum ”sisteme Cyber-Physical”, Internet of Things și Cloud Computing. Desigur, ca în orice situație de acest fel, una din marile provocări va fi concurența, însă, pentru moment, produsele Siemens sunt folosite de unele dintre cele mai cunoscute companii și agenții naționale.

Siemens Digital Factory

Două exemple foarte bune sunt NASA și Daimler. Software-ul produs de cei de la Siemens PLM a ajutat agenția aerospațială din Statele Unite să simuleze o aterizare pe o altă planetă înainte ca misiunea propriu-zisă să aibă loc. Astfel, costurile au fost reduse și doar după ce simularea fost realizată cu succes în mediul virtual a început munca la prototipul vehiculului care va fi folosit ulterior.

De cealaltă parte, Daimler a adoptat anul trecut programul NX CAD realizat de către Siemens. Acesta a venit ca un înlocuitor pentru CATIA, software produs de companie franceză Dassault. NX CAD este folosit de către producătorul de mașini pentru design, analiză și producție în condițiile în care mai multe module au fost deja introduse în sistem.

Industry 4.0 ar presupune, printre altele, creare unor ”fabrici inteligente” în care mașinăriile și produsele sunt capabile de a comunica una cu cealaltă. Procesul de producție ar fi astfel mult mai rapid și mult mai eficient. Siemens explică această noțiune într-un material video pe site-ul său și prezintă exemplul unei fabrici de îmbuteliere inteligente în care fiecare sticlă comunică cu mașinile din jurul său, transmițând indicații legate de fiecare proces.

O istorie de peste o sută de ani cu Siemens

În toată lumea, Siemens are aproximativ 28.800 de angajați care lucrează în domeniul cercetării și dezvoltării. În România, compania deține patru centre de cercetare-dezvoltare în domeniile IT şi energie, localizate în Bucureşti, Braşov şi Cluj-Napoca, alături de patru fabrici în Sibiu și Buziaș, care produc sisteme și componente pentru automatizări și aplicaţii industriale. Noul centru din Cluj va oferi în pricipal servicii și soluții IT. Pentru început, acesta va activa ca o prelungire a echipei din Germania, urmând ca pe viitor să înceapă să preia complet anumite proiecte.

Siemens Digital Factory

Pentru moment, nu sunt decât 50 de angajați în noul sediu din România, dar până la finalul anului 2017 Siemens își dorește ca numărul acestora să atingă nu mai puțin de 210 persoane. Deși acum nu i se vor încredința proiecte în totalitate, pe viitor echipa de la Cluj, alături de cele din Brașov și București, ar putea avea un impact major asupra mediului local. Printre altele, Siemens a furnizat României în urmă cu ceva timp trenurile ”Săgeata Albastră”. Astfel de proiecte cu un impact major asupra dezvoltării țării noastre ar putea fi facilitate pe viitor de munca cercetătorilor români.

“Piața din România este foarte competitivă și oferă avantaje ample pentru dezvoltare tehnologică. De aceea, Siemens urmărește consolidarea centrelor actuale de cercetare și dezvoltare pentru a răspunde permanent necesităților pentru infrastructură și soluții informatice inovatoare la cel mai înalt nivel de calitate”, a declarat Reinhard Pinzer, CFO în cadrul Siemens Austria şi responsabil pentru performanţa financiară a Siemens în regiunea Europei Centrale şi de Est.

Siemens Digital Factory

“Istoria Siemens în România datează încă din 1905, când a fost inaugurată prima reprezentanță în București, sub denumirea de Societatea Română de Electricitate – Siemens Schuckert Societate Anonima. În urmă cu 10 ani, am deschis cel de-al doilea punct de lucru pe plan local, la Cluj-Napoca, iar în prezent ne desfășurăm activitatea în 10 filiale și am încheiat anul fiscal 2014 cu o cifră de afaceri de 138 de milioane de euro. România este o țară de importanță strategică în regiunea Europei Centrale şi de Est și un mediu care stimulează inovația, de aceea ne propunem să investim în continuare în potențialul și talentul său”, declară George Costache, CEO al Siemens Romania.

Siemens România aniversează în acest an 110 ani de activitate pe piaţa locală. Portofoliul companiei este organizat de-a lungul a trei domenii de creştere: electrificare, automatizări şi digitalizare. La finalul anului fiscal 2014 (Octombrie 2013 – Septembrie 2014), Siemens a înregistrat o cifră de afaceri de 138 milioane euro şi număra 1680 de angajaţi în România.

Siemens Digital Factory