Cele mai mari motoare de căutare de pe internet
Cele mai mari motoare de căutare sunt utilizate de milioane de oameni zilnic și oferă câteva funcționalități cheie.
Atunci când vine vorba de motoare de căutare, majoritatea utilizatorilor nu își doresc o gamă extrem de variată. Sunt foarte puțini cei care schimbă motorul de căutare preferat, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care Google a reușit să-și mențină poziția dominantă pentru atât de mult timp. În general, trei lucruri sunt absolut necesare pentru ca un motor de căutare să aibă succes.
În primul rând, rezultatele oferite de acesta trebuie să fie relevante pentru utilizatori. Numărul de rezultate afișate își pierde orice importanță dacă niciunul dintre aceste nu are legătură cu ceea ce o persoană caută cu adevărat. În al doilea rând, acesta trebuie să beneficieze de o interfață extrem de accesibilă și ușor de înțeles pentru orice tip de utilizator. Într-un final, acesta trebuie să ofere o varietate mare de opțiuni pentru a lărgi și restrânge căutare. Cele de mai jos îndeplinesc toate aceste trei condiții, fiind dor câteva dintre cele mai mari motoare de căutare.
[related]
Cele mai mari motoare de căutare – Google
Noțiunea de motor de căutare a ajuns similară cu Google. În Statele Unite, compania americană cu sediul în Mountain View atrage peste 67% din căutările pe desktop și aproximativ 83% din căutările de pe dispozitive mobile. În Europa, poziția celor de la Google este și mai dominantă, cu o cotă de piață de peste 90%. Din acest motiv, în ultimii ani, Google a atras constant atenția autorităților de la Bruxelles, care au pornit numeroase investigații împotriva sa.
La momentul la care Serghei Brin și Larry Page puneau bazele Google, motoarele de căutare se bazau doar pe numărul de menționări ale cuvântului cheie pe pagina principală. Cei doi au introdus, însă, un sistem care determina relevanța unui site în funcție de numărul de pagini și de importanța acestora.
În prezent Google, vă poate ajuta să găsiți nu numai site-uri, ci și imagini, locații, cărți și multe alte elemente grație numeroaselor filtre introduse. Există chiar și Google Scholar, o variantă a motorului de căutare care se concentrează asupra materialelor științifice care au fost revizuite de către cercetători sau profesori. Google Scholar este perfect pentru cei care vor să alcătuiască o lucrare științifică și pentru cei care caută materiale pentru o dezbatere.
Bing
Bing a apărut în anul 2009, fiind denumit până la acel moment ”msn Search”. Acesta a fost anunțat în anul 2009 de către Steve Ballmer și se folosește de o serie de sugestii pentru a ajuta utilizatorii în timpul căutărilor. Și Bing oferă posibilitatea de a căuta materiale video și imagini, însă un capitol la care acesta nu poate concura cu Google sunt hărțile.
Cu toate acestea, există câteva lucruri pe care Bing le face mai bine decât Google. În condițiile în care căutați materiale video, cursuri online, prețuri ale biletelor de avion sau fotografii care pot fi utilizate fără a avea nevoie de licență, Bing s-ar putea dovedi mai util decât rivalul său din Mountain View.
Cele mai mari motoare de căutare – Yahoo Search
Yahoo Search este al treilea cel mai important motor de căutare în Statele Unite. La un moment dat, Yahoo a fost cea mai populară pagină de pornire pentru utilizatori, însă unele decizii mai puțin inspirate au adus compania într-o situație mai puțin plăcută în anul 2000.
Deși își achiziționase deja propriile motoare de căutare, Yahoo a continuat să se folosească de serviciile celor de la Google până în anul 2004, atunci când Yahoo Search a devenit un serviciu independent. Marissa Mayer a devenit CEO al companiei în anul 2012, fapt care a ajutat compania Yahoo Search să-și mențină poziția pe piață, deși nu-și generează propriile rezultate organice.
Ask.com
Ask.com se menține printre cele mai mari motoare de căutare, în ciuda politicii agresive ale celor de la Bing și Google. Deși se bazează pe un sistem de întrebări și răspunsuri, Ask.com oferă aceleași funcționalități precum Google și Yahoo. În ciuda interfeței elegante și extrem de ușor de utilizat, rezultatele furnizate de Ask.com nu sunt întotdeauna printre cele mai bune, un lucru menționat de un număr din ce în ce mai mare de utilizatori.
Cele mai mari motoare de căutare – AOL
AOL reușește să atragă un trafic de aproape două ori mai mare decât cei de la Ask.com, însă vremurile în care site-ul conta cu adevărat au trecut. În anul 2006, AOL a fost implicat într-unul dintre cele mai ciudate scandaluri legate de confidențialitate din ultimii ani. Mai exact, companie a publicat date private despre căutările efectuate de utilizatori.
Este vorba despre 20 de milioane de cuvinte cheie introduse de 650.000 de utilizatori pe o perioadă de șase luni. Din câte se pare, AOL a șters informațiile după trei zile, nu înainte ca acestea să fie copiate pe alte site-uri. Unii utilizatori au putut fi identificați, fapt dovedit chiar de către cei de la New York Times în perioada respectivă.
DuckDuckGo
DuckDuckGo este un motor de căutare cât se poate de simplu. Acesta nu este plin de reclame la diverse produse și servicii, nu își localizează utilizatorii și afișează toate rezultatele pe o singură pagină. Astfel, toți utilizatorii vor avea partea de aceleași rezultate pentru un termen anume, DuckDuckGo punând accent pe credibilitatea surselor și nu pe numărul acestora.
De asemenea, în condițiile în care aveți opțiunea ”instant answers” selectată, motorul de căutare vă va afișa răspunsuri la diverse întrebări.
Cele mai mari motoare de căutare – Yandex
Yandex este cel mai popular motor de căutare din Rusia, acolo unde este folosit de către majoritatea populației. Dominația aceasta se datorează algoritmului folosit de Yandex, care este mult mai potrivit pentru limba rusă. Fiind capabil să înțeleagă sintaxa unei propoziții pentru a afișa rezultatele cele mai bune.
Chiar și așa, Yandex a fost nevoit să recurgă la anumite metode pentru a se proteja de companii precum Google, astfel că în anul 2012 și-a lansat propriul browser și propria aplicație.
Baidu
Baidu este cel mai important motor de căutare din China, unde are o cotă de piață de peste 50%. Baidu a devenit prima companie din China care a fost inclusă în indexul NASDAQ-100, mulți considerând că este evaluată la o sumă cu mult peste cea reală, în ciuda rezultatelor foarte bune obținute în mod constant.