Cât de riscant este să investiți în proiecte pe Kickstarter
Dacă ați crezut pentru un moment că nu toate proiectele de pe Kickstarter se transformă în realitate, ați avut dreptate. Din păcate vă numărații printre puținii care își dau seama că trebuie să te gândești de două ori înainte de arunca cu bani într-un proiect de crowdfunding.
Deși au existat mai multe proiecte de pe Kickstarter care au făcut valuri pentru că nu au reușit să-și atingă scopul, există multe alte eșecuri la fel de dureroase care și-au lăsat finanțatorii cu buza umflată. Cu speranța că vor reuși să înțeleagă mai bine amploarea eșecului, cei de la Kickstarter au comisionat un studiu independent pe marginea acestui subiect.
De cele mai multe ori, atunci când auziți de ,,studii independente”, ar trebui să le percepeți cu un grad sporit de reticență. Cu toate acestea, după o analiză atentă a circumstanțelor acestui studiu de către cei de la Engadget, completată de un interviu cu persoana principală din spatele proiectului, profesorul responsabil de chestionarele folosite și analiza rezultatelor, se pare că, în acest caz particular, nu a încercat nimeni să înșele sistemul.
Să trecem însă la concluziile îngrijorătoare. Aparent, 9% dintre toate proiectele care apar zilnic pe website-ul de crowdfunding nu livrează produsul sau serviciul pe care l-au promovat în anunț. Gravitatea problemei este și mai mare în momentul în care luați în calcul faptul că 8% dintre toți banii care se strâng pe Kickstarter se duc către finanțarea proiectelor eșuate. Interesant este că nici măcar nu contează domeniul de activitate din care fac parte proiectele. Indiferent dacă vorbim de proiecte din zona tech, manufacturi, filme sau orice altceva, cifrele de mai sus rămân constante.
În teorie, în astfel de circumstanțe, există un sistem prin intermediul căruia să vă luați banii înapoi dacă proiectul în care ați investit nu s-a materializat. Din păcate, doar 13% dintre creatorii proiectelor eșuate oferă banii înapoi și doar 15-20 dintre ei au un comportament decent în astfel de circumstanțe. Ideea de bază este să aveți grjiă.