Care este legătura dintre Google și moda din România
Marți seară a avut loc Fashionable by Google, un eveniment care îmbină latura artistică a modei cu cea de business în online.
Pentru cei care nu știu, Fashionable by Google reprezintă un program de training intensiv de publicitate online destinat exclusiv magazinelor online de fashion din România, lansat anul trecut. Programul constă într-o serie de webinarii susținute de reprezentanți Google și experți în e-commerce. Evenimentul de aseară a marcat încheierea trainingurilor online pe teme precum tips&trick pentru creșterea vânzărilor online, cursuri de AdWords, Google Analytics sau YouTube, pe care le puteți urmări aici.
În proiect au fost implicate aproximativ 80 de magazine online, de la branduri renumite la startup-uri. Google România le-a urmărit evoluția și eforturile pentru a îmbunătăți experiența online a cumpărătorulu în cadrul studiului „Fashion Shoppers” concentrat pe profilul cumparatorului de fashion din România și modul în care acesta utilizează online-ul în procesul de cumpărare.
Studiul a fost realizat de MillwardBrown România pentru Google la finalul anului 2014, pe un eșantion de 800 persoane, bărbați și femei, cu vârste între 18 si 54 ani, din zona urbană, utilizatori de internet, care au căutat/cumpărat produse vestimentare și accesorii de modă în ultimele 6 luni.
Majoritatea (80%) dintre cumpărătorii de produse de tip fashion sunt indeciși în privința brandului când încep să caute. Principalele sursele de informare sunt, în ordine, magazinele de haine (78%), internetul (68%), familia și prietenii (52%). În general, internetul și magazinele merg mână în mână: 3 din 5 cumpărători se informează atât online, cât și în magazine, online-ul fiind utilizat în principal pentru informații despre produse și comparare de prețuri. Dintre participanții la studiu, 41% caută online, iar apoi cumpără offline.
Prima parte a evenimentului Fashionable by Google, workshopul, a adus laolaltă specialiști precum Liviu Taloi, consultant în e-commerce, Evgeniya Markova de la Fashion Days, Elisabeta Moraru(Google România), Laura Musuroaea, beauty vlogger(al cărei canal de YouTube numără, în prezent, 24,251 de abonați), Rareș Florea(PayU) și alți specialiști din agenții.
“Utilizatorul își formează anumite obiceiuri de cumpărare, așa că trebuie să ținem cont de un set de bune practici, de criterii care să ne asigure că înțelege ușor ce avem de comunicat. În al doilea rând, acest set de criterii pe care GPeC îl construiește de mult timp este adunat de la clienți. Multe dintre ele sunt construite pentru că feedback-ul clienților este foarte important. Dacă ar fi să luăm o singură propoziție ca reper, aceea ar fi că ar trebui să tratăm clientul ca pe un partener în afaceri”, a explicat Liviu Taloi.
Alți piloni de bază al bunelor practici sunt interacțiunea cu potențialul client și optimizarea ierarhiei vizuale în site, precum și claritatea mesajului pe care vrei să îl transmiți.
Evgeniya Markova a vorbit despre extinderea și evoluția Fashion Days, unul dintre jucătorii cheie ai industriei fashion în Europa, care numără peste 6 milioane de clienți și mai mult de 1,5 milioane de fani pe Facebook. Unul dintre puținele lucruri care au mers prost a fost conexiunea la Internet, așa că tentativa de a-l avea și pe Gabor Cseh printre speakeri via Skype a eșuat. Nu lamentabil, pentru că cei de la Google au avut cu ce să compenseze micile probleme tehnice și de organizare.
Evenimentul s-a încheiat cu o prezentare de modă simpatică, în cadrul căreia și-au prezentat colecțiile Studio Cabal, Larisa Dragna si Carmina Cimpoeru. De asemenea, au cântat băieții de la Maxim și Amna. Și trebuie să recunosc că băieții au făcut un cover frumos al piesei Thinking Out Loud.