07 iul. 2015 | 07:58

BMW se ”hidratează” serios pentru a-și crește performanțele

BMW se ”hidratează” serios pentru a-și crește performanțele

BMW trece la apă, pentru îmbunătățirea consumului și a performanțelor. Noua injecție directă bazată pe apa crește puterea motorului cu 10% și eficiența cu 20%. Tehnologia este aplicabilă doar motoarelor cu combustie internă.

Da, în 2015 poți introduce apă în camera cilindrului și totul e în regulă, ba chiar te și ajută. BMW are în teste un prototip care folosește tehonlogia în dezvoltare, DWI (Direct Water Injection). Injecția pe apă funcționează în felul următor: un rezervor cu capacitatea de 7 litri este amplasat lângă motor, rezervor care se bazează pe apa rezultată în urma procesului de condensare de la aerul condiționat. După umplerea rezervorului, fie ea manuală sau de la aerul condiționat, injecția pe apă actionează în două moduri.

Primul presupune ca atunci când motorul atinge o anumită temperatură și punct pe plaja de turație un jet fîn de apă este introdus în galeria de admisie, aceasta fiind injecția indirectă bazată pe apa, sistem disponibil deja pe modelele BMW M4 folosite ca mașini de siguranță în cadrul curselor organizate. Al doilea mod de utilizare este injecția directă care se bazează pe o poma în interiorul căreia apa formează o emulsie împreună cu combustibilul, emulsie care este introdusă direct în camera cilindrului în timpul compresiei. Injecția acestei emulsii este atât de fină încât se evaporă exact înaintea momentului crucial al procesului de combustie.

bmw-apa-autobild

Injecția bazată pe apă acționează ca un cooler (răcitor) secundar, cei de la BMW susținând că efectele procesului sunt ca și cum ai conduce mașina într-o zi rece de iarnă, în fiecare zi. Mașina pe care au instalat sistemul este un BMW Seria 1 dotat cu motor de 1.5 litri care dezvoltă 215 cai putere cu ajutorul sistemului DWI, în loc de 200 cât ar fi dezvoltat în mod normal. Oficialii susțin și faptul că 80% din utilizatorii viitori ai acestui sistem nu vor fi nevoiți niciodată să umple rezervorul de apa al acestuia, pentru că recircularea condensului de la aerul condiționat va fi suficientă.

Anul viitor putem aștepta o implementare la scară mare a sistemului indirect de injecție găsit pe BMW-ul M4, dar versiunea mai sofisticată de injecție directă pe apa încă așteaptă aprobarea oficială a condiucerii grupului. Uite ce minuni ne aduce secolul XXI, apă în procesul de combustie internă, cine ar fi crezut?