06 iun. 2015 | 11:00

Audi mută showroom-ul într-o valiză

ENTERTAINMENT
Audi mută showroom-ul într-o valiză

Audi este o companie auto care și-a propus în urmă cu ceva timp să devină liderul segmentului premium. În 2014, BMW a ocupat locul 1 în topul vânzărilor, așa că oficialii din Ingolstadt au apelat din nou la tehnologie pentru a încerca să câștige teren în fața rivalilor.

Ideea celor de la Audi este, oarecum, revoluționară pentru că își propune să regândească complet unul dintre cele mai importante departamente din industria auto, și anume cel al vânzărilor. Și nu oricum, Audi vrea să folosească realitatea virtuală pentru a duce la capăt întreaga revizuire a procesului de vânzări.

Până acum era simplu, luai decizia de a îți cumpăra o mașină nouă, te duceai la reprezentanța mărcii alese, cum ar fi Audi, după care un tip îmbrăcat la costum venea și îți înșira milioane de motive pentru care ar trebui să pleci de acolo cu una din mașinile lor. Ei bine, toate astea se vor schimba.

Cum mută Audi showroom-ul în realitate virtuală

Producătorul german nu vrea nici măcar să te mai deplasezi până la showroom. Vrea să stai acasă, la birou sau unde ai tu treabă și aduc ei showroom-ul la tine. Pentru că, după spusele lor, întreg showroom-ul va încăpea într-o valiză. Marea majoritate e la curent cu tehnologia Oculus Rift, care te „transportă” într-o lume virtuală pentru o experiență mult mai reală a jocurilor. Cam așa vrea și Audi să realizeze.

După spusele lor valiza showroom include o pereche de ochelari și un set de căști foarte performante. Cu ajutorul acestora clientul poate vedea mașina în fața ochilor 3D. El poate explora fiecare centimetru al caroseriei, poate asculta sunetul motorului și edita absolut fiecare aspect inclus în lista de opțiuni a celor de la Audi. Cu alte cuvinte, selectezi una din culorile disponibile, după care poți să te plimbi în jurul mașinii, alegi un sistem audio după care te urci în mașină și vezi cum se aude, sună bine, nu? Aceleași metode de configurare sunt valabile și pentru jante, anvelope, accesorii și sumedenia de opțiuni disponibile.

Audi - showroom virtual 2

Nu poți fi total refractar în fața tehnologiei având în vedere că trăim în era ei, dar până și experiența de showroom să fie mutată în realitate virtuală? Vreau să am emoțiile tipice experienței, iar RV cred că le va răpi. Vreau să mă doară capul de la mirosul de mașină nouă, după ce plec de acolo. Vreau să obosesc alergând între reprezentanțe. Poate sunt eu de modă veche, dar dacă sunt pe cale de a cheltui o sumă cu patru zerouri vreau să depun efort făcând asta, nu o coadă la ușă cu 5 oameni, fiecare cu valiza după el.

Există totuși și un dezavantaj tehnic, clar, care depășește noțiunile semantice. Valiza nu îți va oferi niciodată senzația pe care o ai atunci când conduci în realitatea reală mașina. Poți da o tură virtuală cu mașina, dar asta nu îți va spune cum se comportă aceasta în curbe sau cât de bine accelerează. Cu toate astea, conducerea Audi este convinsă că după implementarea acestei metode, toate marile companii le vor călca pe urme iar în curând showroom-ul va fi o chestiune de domeniul trecutului nu chiar așa îndepărtat.