Studiu: De Black Friday 2014, aproape 30% din românii care locuiesc la oraș vor cumpăra

de: Răzvan Băltărețu
11 11. 2014

Black Friday 2014 se derulează pe 21 noiembrie și se pare că interesul pentru achiziționarea de produse este unul ridicat în rândul consumatorilor din mediul urban.

Conform studiului realizat de compania iSense.Solutions, 28% din locuitorii din mediul urban au afirmat că vor face cumpărături de Black Friday, în timp ce jumătate (54%) nu știe sigur dacă vor cumpăra, urmând să ia o decizie în funcție de promoțiile existente. Vor achiziționa produse de Black Friday în special persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (38%), precum și consumatorii din categoria de vârstă 35-44 de ani (34%). De asemenea, femeile par mai indecise în ceea ce privește cumpărăturile de Black Friday. 59% din acestea (față de 49% din bărbați) au afirmat că nu știu sigur dacă vor face cumpărături.

„Majoritatea românilor nu s-a decis încă dacă vor face cumpărături de Black Friday, astfel că o provocare a magazinelor constă în a convinge o parte cât mai mare dintre românii indeciși să le consulte oferta de Black Friday. O soluție de succes ar putea fi realizarea de promoții și promovarea lor intensă exact pentru produsele pentru care oamenii își doresc reduceri. Spre exemplu, femeile ar putea fi atrase mai mult să cumpere de Black Friday dacă ar găsi reduceri pentru îmbrăcăminte și cărți”, a declarat Andrei Cânda, managing partner iSense.Solutions.

Ce vor românii de Black Friday 2014

Principalele categorii de produse la care consumatorii își doresc promoții de Black Friday pentru a le achiziționa sunt electrocasnicele (28%), telefoanele mobile (18%), televizoarele (18%), produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte (12%) și laptopurile (10%).

„Conform informațiilor iSense.Solutions, consumatorii preferă să cumpere produse electronice, electrocasnice și IT în special din magazinele fizice specializate (63%), urmate de magazinele online specializate (36%) și de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip „Do It Yourself“ (31%)“, a declarat Traian Năstase, managing partner iSense.Solutions.

Promoțiile la laptopuri și telefoane sunt dorite în special de consumatorii tineri, în intervalul de vârstă 15-24 de ani (22% sunt interesați de laptopuri și 30% de telefoane). Interesul pentru promoțiile la telefoane este ridicat și în rândul consumatorilor cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (27%). De asemenea, 29% dintre respondenții din această categorie de vârstă își doresc promoții la televizoare, în timp ce electrocasnicele sunt vizate în special de persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 și 54 de ani (41%).