06 oct. 2014 | 12:09

Sănătatea și siguranța, prioritățile Philips pentru viitorul ultra-conectat

FEATURE
Sănătatea și siguranța, prioritățile Philips pentru viitorul ultra-conectat

Anual, olandezii de la Philips organizează evenimentul Philips Innovation Experience în care prezintă cele mai noi tehnologii menite să îmbunătățească viețile persoanelor din întreaga lume. Philips Innovation Experience 2014 a avut loc, săptămâna trecută, în orașul Eindhoven din Olanda, locul în care a luat naștere compania Philips, și noi am fost prezenți la eveniment.

DSC09447

Săptămâna trecută, Philips a făcut o mișcare foarte importantă. Mai exact, există acum două companii separate, respectiv MedTech și Lighting. Ambele păstrează brandul Philips și ambele au la bază dorința de a inova.

Anunțul nostru privind înființarea a două companii lidere pe piață ne va permite să ne concentrăm puterea de inovare pe două piețe aflate în creștere. Inovația și brandul Philips vor rămâne în nucleul acestor două companii”, a declarat Frans Van Houten, CEO Philips, în cadrul evenimentului.

Lumina ca serviciu, un concept marca Philips

Compania Philips a fost înființată în urmă cu mai bine de 120 de ani de către Gerard Philips și tatăl său Frederik. Bărbații au pus bazele iluminatului modern, inovând becurile din acea perioadă și fâcându-le accesibile unui public larg.

Acum, în 2014, cei de la Philips demonstrează că nu și-a uitat originile ci, din contră, mizează pe ele mai mult ca oricând. Mai exact, în cadrul evenimentului, reprezentanții companiei au prezentat noi soluții de iluminare a birourilor, a spațiilor comerciale, dar și a orașelor.

Cea mai interesanta parte a prezentării s-a învârtit în jurul ideii de ”light as a service” (trad. – lumina ca serviciu). Mai exact, ca și în cazul ”software as a service”, unde clientul nu cumpără propriu-zis un program, ci îl închiriază lunar, la fel și în cazul ”light as a service”, utilizatorii nu cumpără soluțiile Philips, ci plătesc lunar o sumă pentru a beneficia de ele.

DSC09421

 

Acest concept se aplică instituțiilor și guvernelor, iar Frans Von Houten a dat un exemplu concret. În Aruba, toată instalația de iluminat stradal a fost înlocuită cu soluții de la Philips. Rezultatul? Statul a făcut o economie de 80% la curent, fără o investiție inițială prea mare. Conceptul de light as a service a fost dus de Philips și în țările sub-dezvoltate din Africa, unde au fost instalați stâlpi speciali cu panouri solare. Dacă înainte activitățile economice din respectivele zone se opreau odată cu lăsarea întunericului, acum localnicii își pot ține magazinele deschise mai mult timp și obțin venituri mai mari din care pot plăti și taxele pentru iluminat.

Compania vrea să ducă iluminatul în era digitală, așa că produsele sunt bazate pe LED-uri ce pot fi conectate cu ușurință la senzori, rețele sau dispozitive mobile, pentru a asigura un control rapid și o eficiență de utilizare mai mare.

De exemplu, noul sistem Power-over-Ethernet permite angajaților sau managerilor de clădiri de birouri să controleze lumina cu ajutorul telefoanelor mobile și să vadă exact zonele în care nevoia de lumină artificială este mai ridicată, pentru optimizarea consumului de curent.

Cei de la Philips s-au gândit și la marile lanțuri de magazine. Astfel, există o gamă de produse de iluminat creată special pentru a ajuta la prezentarea produselor din magazine. Acestea se conectează cu o aplicație gândită special pentru clienți. Aceștia vor putea naviga mai ușor prin magazin și vor putea găsi produsele care îi interesează în funcție de culori.

[dmalbum path=”/wp-content/uploads/dm-albums/Philips Innovation Experience 2014/”/]

Lumină și inovație pentru sănătate

Asistăm la unirea dintre spațiile de sănătate pentru consumatori și pentru profesioniști. Pentru a avea o viață bună, consumatorii vor să-și monitorizeze și să-și administreze sănătatea, fie că este vorba despre aerol pe care îl respiră, mâncarea pe care o consumă sau igiena personală. Guvenele caută moduri de a livra servicii de asistență medicală mai bune și mai ieftine, în afara spitalelor. Astfel, încurajează traiul sănătos, atitudinile preventive și susținerea de la distanță pentru persoanele cu boli cronice. De asemenea, ei își doresc să ajute profesioniștii să coopereze mai bine între ei pentru a oferi diagnostice și tratamente mai bune”, a declarat CEO-ul Philips.

Și compania nu stă cu mâinile în sân în această privință. Philips are o experiență îndelungată cu aparatele medicale, în 1919 începând să producă tuburi pentru aparatele cu raze X. Pe parcursul anilor, olandezii au adus nenumărate inovații în industrie și la Philips Innovation Experience 2014 au prezentat gadgeturi pentru profesioniști și pentru pacienți.

Cei care suferă de psoriazis se vor putea trata, în c urând, cu Philips Blue Control. Acest dispozitiv de tratament se folosește de LED-uri cu lumină albastră pentru a reduce roșeața și iritația zonelor pe care este aplicat. Este foarte simplu de folosit și, spre deosebire de tratamentele medicamentoase, nu are efecte adverse.

DSC09538

Philips PulseRelief a fost creat pentru cei cu dureri musculare sau dureri de spate. Gadgetul stimulează nervii și, cu ajutorul unei aplicații, utilizatorii își pot ține durerile sub control. PulseRelief folosește impulsuri electrice de mică intensitate pentru a-i ajuta pe cei care suferă de dureri cronice.

DSC09534

VISIQ este un aparat cu ultra-sunete ultraportabil care poate salva vieți în zonele în care deplasarea la spital este foarte dificilă. Dispozitivul este, practic, o tabletă cu un accesoriu. Acesta va fi de ajutor femeilor însărcinate din Africa, de exemplu, fiindcă numărul spitalelor din acea zonă este mic. Cu VISIQ, doctorii se vor putea deplasa la domiciliul pacientelor.

DSC09546

Minicare Acute Care este un laborator de analiză a sângelui ascuns într-o cutie de dimensiunea unei cărămizi. Dispozitivul poate fi folosit de către doctori pentru a lua decizii instant în privința pacienților care au suferit un infarct miocardic. Acesta analizează nivelul de troponină I, o proteină care are drept scop reglarea bătăilor inimii.

DSC09504

Philips a abordat și problema cancerului de prostată. Cum 1 din 6 bărbați este susceptibil la această boală, trebuie găsite noi modalități de diagnosticare. UroNav combină ultrasunetele și imaginile de tip RMN cu un sistem de ghidare magnetic și îi ajută pe doctori în procesul de diagnosticare.

DSC09514

Compania a lansat și o platformă online bazată pe cloud, numită Philips Digital Health Platform, pentru a crea un viitor în care datele despre pacienți ajung direct la doctori și monitorizarea stării de sănătate este un proces continuu.