Project Flare este capabil să randeze o hartă de 17 ori mai mare decât Skyrim
Bethesda a făcut o treabă foarte bună cu Skyrim care are una dintre cele mai vaste hărți dintr-un joc. Project Flare depășește însă acest record, de departe.
Capabilitățile de randare ale lui Project Flare sunt mult mai mari decât cele ale lui Skyrim, fiind astfel capabil să reproducă o hartă de 17 ori mai mare decât a celor de la Bethesda. Project Flare aparține celor de la Square Enix, iar prezentarea acestuia a avut loc la E3 2014. Project Flare se spune că folosește tehnologia de cloud gaming, ce implică folosirea unor supercomputere pentru a ajuta la randarea acestor hărți, pentru că un PC sau o consolă nu poate suporta această sarcină. În prezentarea lor de la E3, o zonă de 32×32 km cu peste 600.000 de copaci, a fost randată în detaliu pe un singur computer, alături de sute de creaturi și forme de relief precum și multe alte elemente.
Ce este cu adevărat impresionant la Project Flare este că a fost creat doar de către 2 programatori și un singur artist, pe o perioadă de doar 6 luni. Directorul de business al Square Enix, Jacob Navok, a spus că în timp ce alte jocuri sunt create mai mult pe ideea de ”fum și oglinzi” adică păcălesc jucătorul cu efecte speciale menite să acopere lipsa de randare a elementelor mai îndepărtate de pe hartă, Project Flare a fost gândit să îi poarte pe gameri în ceea ce dezvoltatorii doresc să numească ”o lume adevărată” la nivel virtual. Project Flare se spune că va permite fiecărui jucător să fie pe același server, comparat cu MMO-urile existente, unde aceștia sunt împărțiți pe mai multe servere.
Square Enix a menționat că vrea să licențieze Project Flare și către alți parteneri și dezvoltatori, iar compania a spus că vrea ca această tehnologie să ducă la crearea unor noi tipuri de jocuri.