Oamenii nu vor să interacţioneze cu Google Glass… de frică
Ochelarii Google Glass tind să fie un eşec de piaţă înainte chiar de a fi lansaţi oficial la scară largă, din cauza unor probleme de securitate.
Deşi, statistic, cea mai mare preocupare a tinerilor din ziua de azi este să ajungă la televizor, se pare că ce mai mulţi dintre ei vor să o facă pe cont propriu. Cu alte cuvinte, nu vor să aibă treabă cu un utilizator Google Glass care poate să înregistreze conţinut video tot timpul, pe care în secunda următoare să-l urce pe internet.
Din momentul în care s-a ştiut că ochelarii Glass vor încorpora opţiunea de înregistrare video, s-au iscat dezbaterile. În definitiv, fără acordul persoanei din faţa voastră, puteţi iniţia o fotografie sau o filmare. Pe lângă stresul evident, mai există probleme cu securitatea datelor personale stocate pe ochelarii inteligenţi.
În cadrul unui studiu desfăşurat la scară largă în Statele Unite, compania Totuna a ajuns la concluzia că 72% dintre cei intervievaţi nu ar purta Google Glass în public. Mai mult decât atât, nici măcar nu ar cumpăra gadgetul în cauză de emoţie că informaţiile lor nu sunt în siguranţă. În public, utilizarea unui astfel de dispozitiv a fost clasifcată ca o sursă de distragere, din cauza notificărilor care apar când te aştepţi mai puţin. Cei care ar putea într-un context sau altul să ajungă în faţa unei perechi de Glass, sunt şi mai crispaţi decât cei care îi poartă.
Colac peste pupăză, câţiva indivizi care au luat parte la test au spus că lor le este frică să nu fie jefuiţi în plină stradă. Nu de alta, dar preţul exorbitant al unei perechi de astfel de ochelari îi transformă în ţinte sigure.
Experimentul descris mai sus a avut loc la nivelul SUA, dar sunt convins că rezultatele ar fi similare în orice ţară în care s-ar comercializa Glass.