Cea mai bună placă video de la Nvidia demonstrează că omul a ajuns pe Lună
Nvidia are o nouă arhitectură pentru plăci video și se pare că a găsit cel mai bun mod de a o promova. A folosit tehnologia pentru a recrea aterizarea pe Lună și să demonstreze că într-adevăr s-a întâmplat.
Nvidia lansează în această toamnă arhitectura Maxwell pentru noile cipuri grafice. Ideea de a promova produsul a fost să recreeze aterizarea pe Lună și să le demonstreze celor care nu cred în ea că s-a întâmplat. „Iluminarea globală este cea mai grea sarcină de rezolvat de către o companie producătoare de jocuri. Sursele virtuale de iluminare nu fac o treabă proastă atât timp cât decorul nu se schimbă, dar un dezvoltator de jocuri trebuie să creeze umbre, reflexii, e un proces complicat“, a explicat pentru CNET Scott Herkelman, manager general Nvidia.
Apollo 11 este prima misiune a NASA care a ajuns pe Lună în iulie 1969. Nvidia a reprodus momentul și a prezentat modul în care lumina se reflectă de pe modulul lunar, echipaj și Lună. Cei mai mulți dintre cei care nu cred în aselenizare spun că în poze nu apar stelele și că Neil Armstrong nu putea fi iluminat după cum apare în videoclipul oficial fără o sursă terță.
Cipul Nvidia Maxwell, din plăcile GTX 970 și GTX 980, le permite creatorilor de jocuri să introducă elemente în scenă, să genereze puncte de lumină și aceasta să își modifice într-un mod natural distribuția în scenă. Nvidia și-a documentat demonstrația și cu ingineri și angajați NASA și a ajuns la câteva concluzii interesante.
Elemente care ar demonstra că omul n-a ajuns pe Lună
Într-una dintre pozele iconice de pe Lună, folosită de adepții teoriei conspirației, apare Buzz Aldrin în umbra modului și, totuși, el este iluminat. Poza a fost realizată de Neil Armstrong din lateral, iar Aldrin purta un costum în proporție de 85% compus din material reflectorizante. Avea cinci straturi de Mylar și patru straturi de Dacron, un material flexibil și durabil, cu alte două straturi de Kapton.
De asemenea, Nvidia a abordat și problema lipsei stelelor. Această conspirație se rezolvă cu teorie despre fotografie, nu neapărat cu verificarea punctelor de iluminare. Astronauții au folosit o diafragmă mai mică pe camerele foto pentru a surprinde ceea ce se întâmplă pe Lună, acolo unde aveau nevoie, înlăturând din poză stelele. Nvidia a arătat că diafragma ar fi fost mai mare, atunci stelele ar fi apărut, dar ar fi fost supraexpusă zona cu astronauți și Lună.
Tehnologia Voxel-Based Global Illumination (VXGI) din noile plăci Nvidia Mawell ar putea fi folosită și la recrearea unor scene de crimă, cum s-a folosit deja tehnica în filme. Acum, tehnologia a ajuns din urmă futurismul.