05 mart. 2014 | 18:05

LG are planuri mari pentru 2014

TEHNOLOGIE
LG are planuri mari pentru 2014

LG are planuri mari pentru anul în curs, iar asta se vede din prisma lansărilor de la MWC 2014 și din experiența anului anterior.

prezentare-LG-M

Mai demult…

LG este o companie deja prezentă în topul producătorilor de dispozitive mobile, care are acum un cuvânt greu de spus. Asta vine după o altfel de etapă, iar revenirea este cu atât mai binevenită.

LG părea că are o evoluție puțin dezamăgitoare în ultimii doi-trei ani pe piața de dispozitive mobile, până de curând. Compania s-a axat în mare parte pe terminale low-end cu Android, acele smartphone-uri pe care le găsim la operatori, chiar și la prețuri derizorii, doar pentru a te convinge să îți faci un abonament mic și ”roșu” sau unul ce poartă numele celor mai simpatice animale sau mamifere. Nu a fost o strategie foarte proastă, pentru că, după cum bine știm, piața terminalelor low-end și eventual cea mainstream sunt responsabile de veniturile fiecărei companii producătoare de dispozitive. A fost însă o strategie mai puțin bună pentru imaginea de companie.

Atât la noi în țară, cât și în alte țări europene, lipsa unui focus pe notorietate cred că i-a făcut pe oameni să uite puțin de brandul LG. În același timp, Samsung a rulat campanii publicitare în toate mediile posibile, atât outdoor, cât și online, câștigând aprecierea și atenția multor consumatori care erau pe cale să își cumpere un smartphone. Nu exagerez când spun că în metrou, de exemplu, o mare parte din terminalele mobile pe care le observ sunt de la Samsung. De altfel, se știe că avantajul unui terminal samsung, țn fața concurenței, vine în mare parte și ca rezultat al marketingului. Pe de altă parte, smartphone-urile și tabletele care beneficiază de obicei de campanii de marketing și reclamă puternică sunt cele high-end, iar LG nu se remarca foarte bine din acest punct de vedere.

De la jumătatea anului trecut, de la IFA 2013 mai exact, LG a venit cu o serie de modele care au atras atenția – LG G2 sau LG G Pad 8.3, un smartphone și o tabletă care sunt rezultatul a multă muncă din partea departamentului de dezvoltare al companiei. Chiar dacă acum ceva vreme LG a ratat un pic startul în domeniu, pentru că s-a concentrat pe dispozitive cu Nvidia Tegra, lucru care a adus puțină destabilizare, acum folosește cele mai noi procesoare și cele mai fiabile de la Qualcomm pentru echiparea dispozitivelor.

Inovație

La începutul acestui an, la CES 2014, LG a venit cu LG G Flex, primul smartphone curbat, care pe deasupra este și flexibil, un dispozitiv care trezește interesul consumatorului chiar dacă la început acesta este puțin reticent în utilizarea acestui tip de smartphone. Terminalul este unul deosebit și nici nu mai contează că nu beneficiază de absolut cele mai performante componente, este unul destul de dorit. Motivul? Inovația de care a dat dovadă producătorul în realizarea acestuia. LG a demonstrat, de asemenea, că rezoluția de 1280×800 pixeli este suficientă pentru o diagonală de 6 inci și că nu avem nevoie de o densitate exagerată de pixeli.

O altă demonstrație de inovație este poziționarea butonului Power și al celor de volum pe spatele dispozitivului. E adevărat, e ceva mai subiectivă și puțin controversată disputa dintre cei care au avut ocazia să îl testeze și cei care doar l-au văzut în imagini. Și mie mi-a fost destul de greu să mă obișnuiesc cu acestea, însă după aproximativ o săptămână nu mai vedeam o problemă în acest tip de utilizare, din contră. Desigur, mă mai încurcam în butoane din când în când, asta pentru că foloseam simultan și un alt dispozitiv cu poziția clasică a butoanelor.

LG Knock On reprezintă funcția de activare a display-ului prin formarea unui cod invizibil, prin bătaia în anumite zone ale ecranului. Funcția este interesantă și pare ceva mai sigură când vorbim de privirile celor din jur. Poate că în spatele acestei funcții se află mai mult marketing decât tehnologie. În plus, știu că această funcție, în varianta ei primară de activare a ecranului printr-un double-tap, a fost implementată de Nokia, apoi adoptată chiar și de Samsung, însă cei de la LG au mizat ceva mai mult pe ea.

Stabilizatorul optic de imagine este, de asemenea, un element inovator cu care LG își dotează acum terminalele high-end ca LG G Pro 2. Acesta dispune de o cameră de 13 Megapixeli și de sistemul de stabilizare optică ce ajută foarte mult la obținerea unor fotografii bune. Ne-am jucat puțin cu el la MWC 2014 și promite destul de mult, vom reveni cu o impresie mai detaliată odată cel vom avea dispozitivul pentru testare efectivă.

Merită menționat și faptul că LG a luat premiul pentru cea mai inovatoare companie în 2014, premiu oferit în cadrul Mobile World Congress de către asociația GSMA.

Produse

La acest capitol, LG stă momentan chiar destul de bine. Are un un smartphone high-end de 6 inci, LG G Pro 2, unul ceva mai mic de 5 inci, LG G 2, unul și mai mic din gama mini-urilor LG G2 Mini, o tabletă, LG G Pad 8.3 și un alt smartphone care pare să fie în centrul atenției o bună bucată din acest an, după cum se poate observa din imaginile de la standul producătorului la MWC – LG G Flex.

Pentru piața de low-end și mainstream, producătorul a lansat o serie de dispozitive ca LG F90, LG L70 și L90, care vor fi și acestea disponibile în foarte scurt timp la operatorii locali. Sunt dotate cu configurații chiar decente pentru prețul aferent.

Legat de Windows Phone, chiar dacă Microsoft a anunțat de curând că și LG este pe lista dezvoltatorilor de terminale pentru acest sistem de operare, se pare că producătorul nu are planuri imediate pentru acest segment. În portofoliul lor nu se află nici un terminal care rulează acest sistem de operare și, chiar dacă ar lucra la unul între timp, acesta nu va fi disponibil decât la sfârșitul anului în curs sau chiar la începutul lui 2015.

Un alt segment care prezintă interes pentru consumatori și mai ales pentru dezvoltatori este piața de SmartTV-uri. În cadrul CES 2014, prezența producătorului de care vorbim a fost destul de bună, ei folosind WebOS-ul ca sistem de operare pentru televizoarele inteligente. Aici numărul de dezvoltatori este ceva mai mare decât la alte produse, mai ales pentru că WebOS este un sistem de operare care datează de pe vremea când HP a achiziționat Palm, iar apoi a încercat să îl integreze, fără succes, pe dispozitivele mobile. Dezvoltatorii au rămas activi, o mare parte din ei cel puțin, iar când HP a eliberat codul sursă al lui WebOS, aceștia s-au mobilizat creând o serie de aplicații perfect funcționale.

Concluzii

Am vorbi așadar despre inovații, despre produse, despre revenirea companiei pe segmentul dispozitivelor mobile după o perioadă de oarecare stagnare, ar mai rămâne ca subiect de discuție estimările pentru anul curent. Fiind vorba de o piață care se dezvoltă și se schimbă foarte repede, evident, nu cred că este cineva care poate face pronosticuri legate de succes. Oricum, un lucru e cert: dacă vor continua să lanseze produse interesante și să ofere suport pentru acestea, cu siguranță la finalul anului vom vorbi doar de bine.