Cum a ajuns Gaikai să stea la baza serviciului de streaming PlayStation Now?
La scurt timp după achiziţia Gaikai de către Sony, gigantul a anunţat PlayStation Now. Acum înţelegem motivul din spatele vânzării.
PlayStation Now este un serviciu care sună foarte bine. Practic, permite posesorilor de PS3 sau PS4 să joace o colecţie destul de stufoasă de jocuri fără nici un download. Totul se petrece online şi este foarte similar ca experienţă cu streaming-ul unui film de pe YouTube, doar că de această dată vorbim de streaming-ul unui joc.
Deşi se află momentan în beta restrâns şi va mai dura mult timp până îl vom putea experimenta pe meleaguri mioritice, abia acum aflăm câteva detalii care au stat la baza serviciului. Informaţiile provin de David Perry creatorul Gaikai, un serviciu de streaming cumpărat de Sony în urmă cu câţiva ani pentru a pune bazele PlayStation Now. Într-un interviu acordat celor de la GameInformer, Perry povesteşte de ce a renunţat la streaming-ul de jocuri pe PC.
Cea mai mare problemă ţine de compatibilitatea pe care trebuie să o asiguri când te apuci de o astfel de iniţiativă. Din cauza varietăţii foarte mare de configuraţii pe care le folosesc posesorii de PC-uri, devenise aproape imposibil să oferi o colecţie foarte mare de jocuri pentru streaming. Mai mult decât atât, începuseră să se investească enorm în dezvoltarea de trucuri, gen recunoaştere a imaginilor, pentru ca diverse jocuri să ruleze, mai bine sau mai prost, prin streaming.
Singura soluţie găsită de David Perry era trecerea la console, unde există o singură configuraţie hardware, doar un tip de controller şi un singur standard de protecţie la copiere. Cu alte cuvinte, achiziţia de către Sony a remediat cea mai mare parte a problemelor pe care ajunsese să le întâmpine creatorii Gaikai.
În acelaşi interviu, Perry este foarte mândru de modul în care au evoluat testele cu PlayStation Now şi speră ca în timp să poată oferi toate jocurile mai vechi de PlayStation prin streaming. Ca proiecte de viitor, creatorul Gaikai este optimist că în doar câţiva ani dezvoltatorii de jocuri vor putea folosi în proporţie de aproape 100% puterea de procesarea din cloud pentru a oferii jucătorilor un nivel de detalii grafice cu mult peste limitările unei console actuale.