Cazul înșelătoriei Microsoft este acum închis
Probabil că noi, în România, nu am avut de a face cu această înșelătorie, iar asta pentru că au fost vizați vorbitorii de limbă engleză.
Înșelătoria despre care vorbim era concepută destul de inteligent, introducând elementul uman în conversație. Utilizatorii erau sunați pentru a li se comunica faptul că PC-ul lor este infectat cu un virus, li se cerea să plătească o sumă de bani, între 35 și 150 de lire, pentru a îi ajuta să scape de acel virus, apoi li se oferea accesul la un program care va curăța PC-ul respectiv. Înșelătoria avea însă două elemente: în primul rând, oferea accesul la PC-ul respectiv, în al doilea rând, la datele de facturare ale utilizatorului. Software-ul respectiv reprezenta un program gratuit oferit de Microsoft pentru a curăța PC-ul de alte probleme.
Mohammed Khalid Jamil din Luton, în vârstă de 34 de ani, a fost capul răutăților, a angajat un call-center pentru a își duce la bun sfârșit planul. Programul oferit utilizatorilor vizați era, evident, infectat cu un troian care trimitea datele personale și cele bancare către inițiatorul înșelătoriei, fără știrea operatorului de la call center. Pedeapsa pe care a primit-o Jamil este de patru luni cu suspendare, o amendă de 5000 de lire, 5665 de lire pe care trebuie să le plătească drept compensație și 13929 lire cheltuieli de judecată.
Este important de știut, așadar, că toți putem fi vizați în acest mod și că trebuie să fim extrem de atenți cu datele bancare sau cele personale, chiar și în situația în care cineva ni le cere în mod direct prin telefon, nu doar printr-un e-mail de tip spam.