AMD Mantle are un concurent de la Microsoft – Direct 3D 11.X
AMD a lansat de curând API-ul Mantle pentru producătorii de jocuri, iar Microsoft contraatacă acum cu o soluție similară – Direct 3D 11.X.
API-ul AMD Mantle este utilizat de către dezvoltatorii de jocuri pentru a avea acces la funcții directe ale GPU-ului și la performanțele oferite de noile nuclee grafice AMD Graphics Core Next. AMD Mantle este o soluție care nu este acceptată pe consola celor de la Microsoft, chiar dacă aceasta rulează pe un hardware de generație nouă, produs de AMD.
Se pare că și Microsoft are propriul API similar, pe care intenționează să îl lanseze de curând. Noul API este denumit Direct 3D 11.X și va fi prezentat la următoarea conferință Game Developers Conference (GDC), unde subiectul de discuție al lui Microsoft este intitulat „DirectX: Evolving Microsoft’s Graphics Platform”.
E adevărat, beneficiarul direct al unei soluții de la Microsoft este consumatorul, pentru că toți ne dorim să obținem o performanță mai mare din actualul hardware. Această mișcare din partea Microsoft, cu Direct 3D 11.X, este generată pentru a reduce utilizarea API-ului de către GPU, eliberând mai multă putere pentru procesare și pentru alte task-uri.
Așadar, dacă Mantle părea o soluție foarte bună, din păcate sau din fericire pentru AMD, acesta are acum un concurent direct. Vom vedea în săptămânile următoare ce se mai discută pe acest subiect, mai ales după conferința GDC, care va avea loc între 17-21 martie 2014.