17 dec. 2013 | 00:53

Publisherii de jocuri promit că vor susține de acum vloggeri YouTube

ACTUALITATE
Publisherii de jocuri promit că vor susține de acum vloggeri YouTube

Publisherii de jocuri au promis să susțină mai mult vloggeri YouTube, după ce sistemul automat de verificare al lui Google a luat-o razna.

YouTube LetsPlay

Mii de clipuri cu denumirea ”LetsPlay” de pe YouTube, clipuri aparținând atât unor vloggeri Youtube mici, dar și unor nume mai mari în domeniu, au fost marcate ca încălcând copyright-ul. Astfel, pentru canalele mai mari, această situație blochează plățile obținute prin reclamele afișate pe acele clipuri. Desigur, oamenii s-au revoltat, iar asta în număr mare. TheRadBrad sau TetraNinja, utilizatori cu 2 milioane și respectiv 500.000 de subscriberi, au publicat răspunsul dezvoltatorilor de jocuri, care nu au acționat voit în această situație. De vină a fost doar sistemul automat de la Google.

Astfel, Ubisoft, Capcom, Blizzard, Deep Silver și alți producători de jocuri au promis că vor ajuta vlogeri YouTube care dețin secvențe de gameplay să anuleze aceste atenționări de copyright și să redobândească controlul asupra reclamelor de pe canalele acestora. Termenul ”LetsPlay” se referă la capturi vide ale gamplay-ului, de obicei cu comentarii nostime, un gen de clipuri care a devenit din ce în ce mai popular în ultima vreme. Ca idee, PewDiePie, un uploader care crea astfel de conținut are aproximativ 50 de milioane de vizualizări pe clipurile sale, toate fiind blocate de sistemul automat de verificare de la YouTube.

Producătorii de jocuri au promis că vor răspunde în mai puțin de 24 de ore celor afectați de această situație, însă situația e puțin mai complicată de atât. Imaginile în cauză aparțin încă de dezvoltatorii de jocuri, așa cum se stipulează în termenii jocului respectiv, precum și în cei ai YouTube-ului. Nu se cunoaște, la momentul actual, ce impact vor avea aceste strike-uri de copyright, la nivelul comunității, având în vedere că mulți dintre cei afectați se bazează pe veniturile din YouTube pentru a trăi. Dezvoltatorii de jocuri au promis că vor acorda o mai mare atenție pe viitor acestui aspect.