05 dec. 2013 | 12:36

ING Voice Biometrics sau Siri pentru clienții ING

ACTUALITATE
ING Voice Biometrics sau Siri pentru clienții ING

ING a prezentat o nouă tehnologie disponibilă clienților băncii, mai exact un robot virtual cu recunoașterea vocii clientului – ING Voice Biometrics.

ING

ING Voice Biometrics este realizat în colaboarare cu cei de la Nunace Communications, aceeași companie cu care a colaborat Apple pentru crearea lui Siri. Voice Biometrics este gândit pentru a oferi informații precise legate de contul utilizatorului, lucruri standard care decurg automat, și încep cu verificarea datelor clientului până la oferirea de informații despre soldul contului sau alte cerințe standard. ING consideră că va fi redus semnificativ timpul de așteptare al clienților, care fac aproximativ 700.000 de apeluri anual, oferindu-le astfel aceste informații mai rapid.

De asemenea, vocea clientului este și parola acestuia. Astfel, dacă ai nevoie de informații, ți se va cere să spui propoziția: ”la ING mă pot identifica cu vocea mea”. În acel moment sistemul recunoaște timbrul vocal și intonația, plus alte câteva caracteristici unice fiecărui om, și oferă informațiile de care ai nevoie. Sistemul este inteligent gândit și, chiar dacă, la prima vedere diminuează și mai mult relația personală cu banca, cel puțin interacțiunea cu angajații băncii, scopul este de fluidizare a acestor conversații. Oricum, la drept vorbind, este mai puțin necesară interacțiunea dintre angajați și clienți, avantajul celor din urmă fiind de a își putea gestiona singuri multe din elementele contului. Nimănui nu îi convine să stea la ghișee cu orele pentru o interogare de sold sau operațiuni simple ce pot fi efectuate din online.

Mă întreb doar dacă sistemul ING Voice Biometrics de recunoaștere a vocii este suficient de bine realizat încât să nu fie probleme în cazul în care, de exemplu, ești foarte răgușit…

Pe de altă parte, ING simplifică și mai mult accesul de pe online, oferind posibilitatea înregistrării telefonului și folosirea acestuia ca pe un token, accesând contul personal doar prin intermediul unui nume de utilizator și a unei parole. Aceste servicii pot fi activate doar printr-un apel la numărul de telefon pentru asistență.