Google nu este responsabil de continutul reclamelor postate
Fiecare pagina de Google integreaza reclame, indiferent ca vorbim de o fereastra de Gmail sau o pagina de rezultate la o cautare. O mare parte din acele reclame sunt personalizate de catre Google pe baza unor criterii care tin de obiceiurile tale online. Cu toate acestea, se pare ca nu Google este responsabil de continutul lor.
Inalta Curte de Justitie a Australiei a hotarat ca Google nu este responsabil de continutul postat de platitorii de reclame. Aceasta decizie rastoarna, la 9 luni distanta, o decizie a unui tribunal federal din aceeasi tara. Decizia acordata de Inalta Curte incheie 6 ani de procese dintre Google si Agentia Nationala pentru protectia consumatorului si a competitiei din Australia.
Interesant este motivul foarte clar care a declansat sirul de procese. Cum ni s-a intamplat tuturor de foarte multe ori pe Google, in momentul in care cauti informatii despre o companie anume, printre rezultatele sponsorizate sunt afisate link-uri care tin de concurenta. Aceasta practica a fost considerata ca fiind capabila de a induce utilizatorul in eroare.
Ca sa citam decizia tribunalului exprimata unanim de cei 5 judecatori implicati in proces, se merge de la premisa ca utilizatorii stiu sa faca diferenta.
,,Utilizatorii obisnuiti si rezonabili ai motorului de cautare Google ar fi inteles ca reprezentarile reproduse in cadrul link-urilor sponsorizate ar fi apartinut celor care fac reclama si nu ar fi tras concluzia ca Google a adoptat sau a sustinut respectivele reprezentari.”
Chiar daca presimt ca procese similare se vor desfasura si in alte tari de pe glob, decizia celei mai inalte curti din Australia este finala si irevocabila. Astfel, macar intr-o tara Google si-a castigat linistea.