Gaming organizat: DreamHack 2013 in interviu
Un eveniment de gaming de succes inseamna mult mai mult decat pasiune, care ramane totusi ingredientul de baza. Inseamna munca multa, informare, organizare, rabdare si… cel mai bine il lasam pe Silviu Stroie, CEO Computer Games, care este organizatorul evenimentului, sa ne povesteasca despre DreamHack 2013.
Ce se petrece, exact, la DreamHack 2013? Care este structura si cam cat dureaza competitia in sine?
DreamHack 2013 este unul dintre cele mai mari evenimente de gaming din Romania de anul acesta si reprezinta, totodata, ultima etapa din calendarul DreamHack, o competitie de referinta pentru sportul electronic, la nivel mondial, ce va avea loc in Suedia, intre 28 noiembrie si 1 decembrie. In Romania, la Bucuresti, evenimentul se va desfasura in zilele de 14 si 15 septembrie, la Sala Polivalenta.
Vor exista doua competitii de StarCraft II (una este finala StarCraft II League, o competitie cu cele mai bune 2 echipe din lume, cu premii de peste 10.000 dolari, care a avut loc online, cealalta este competitia principala de StarCraft II DreamHack Open, la care sunt deja înscrisi 96 de jucatori din toata lumea, cu premii de 20.000 euro), una de Counter-Strike: Global Offensive, cu premii de 15.000 dolari, si una de League of Legends, de 10.000 dolari, la care vor participa cele mai bune 8 echipe din lume, din care 7 vor fi din afara Romaniei.
Un program inca nedefinitivat al celor doua zile de competitii DreamHack 2013 poate fi citit aici: dreamhack.ro/program.
Cam pe unde se plaseaza DreamHack pe harta competitiilor de gaming din Europa?
Daca ne referim doar la etapa de la Bucuresti a DreamHack, putem spune ca avem de a face cu un eveniment care a pus Romania pe harta gaming-ului mondial, nu doar european. Daca ne uitam per ansamblu la toate etapele din cadrul DreamHack observam ca acesta este in top 2 in Europa din punct de vedere al competitiilor de profil. Anual, DreamHack strange sute de jucatori din toata lumea si ofera premii in valoare de peste 600.000 euro.
Din ce tari vin gamerii participanti si cum ajung sa intre in competitie?
Gamerii profesionisti care vor sosi pe 14 si 15 septembrie la Bucuresti vin din peste 20 de tari. Spre exemplu, anul trecut am avut participanti din Romania, Coreea de Sud, Franta, Germania, Finlanda, Polonia, Suedia, Austria, Italia, Olanda, Bulgaria, Canada, Grecia, Marea Britanie, Norvegia, Serbia, Statele Unite, Turcia si Ucraina, iar in 2013, vom avea chiar si o echipa din Kazahstan. Jucatorii ajung la DreamHack Bucuresti in urma unor inscrieri directe sau invitatii.
Dar participantii spectatori din ce tari vin cu preponderenta?
In principal, acestia sunt din Romania, insa avem si spectatori din toata lumea. Acestia vin impreuna cu echipele si jucatorii lor favoriti, pentru a-i sustine. Bineinteles, sunt foarte multi care vin din tarile vecine Romaniei (Polonia, Ucraina, Cehia, Bulgaria etc.). Ne asteptam ca la turneul de anul acesta de la Bucuresti sa strangem, in cele doua zile de eveniment, aproximativ 10.000 de persoane.
Cum afla de DreamHack? Cum va promovati?
Pasionatii romani afla despre DreamHack din mass-media, unde ne promovam prin anunturi constante, dar si de la radio, outdoor si diverse actiuni, precum si de pe pagina de Facebook. In general, publicul nostru este obisnuit cu acest tip de eveniment si este la curent cu toate noutatile legate de DreamHack. Spectatorii din strainatate cunosc, de asemenea, evenimentul (care are in spate o istorie de 20 de ani) si cauta si ei in permanenta noi informatii despre ce urmeaza, atat de pe site-ul si pagina de Facebook a DreamHack (www.dreamhack.se), cat si de pe site-urile echipelor sau jucatorilor lor preferati.
Exista diferente intre gamerul roman si cel strain in ceea ce priveste apropierea fata de gaming (pasiune, reactie, motivatie etc)?
Atat gamerii profesionisti romani, cat si cei straini, castiga bani din acest lucru, se antreneaza, duc un regim de viata sanatos, intocmai unor sportivi de performanta, fac parte dintr-o echipa si se dedica 100% unui singur joc. Ei participa si la competitii nationale si internationale, depun acelasi efort, cu pasiune. Totusi, ca si diferenta intre un jucator profesionist roman si unul strain, pot spune ca celor din tara noastra le lipsesc sansele celor din afara, net superioare. De ce spun asta? Deoarece in strainatate nivelul de intelegere al sportului electronic este altul, oamenii il inteleg, companiile investesc in el, in jucatori, ii acorda sustinere, pe cand la noi exista inca o reticenta cand vine vorba de gaming si de ce inseamna un joc profesionist. Multi romani, din pacate, privesc acest sport ca pe o pierdere de timp si nu constientizeaza munca pe care o depun gamerii, intr-un cadru organizat, la fel ca la o competitie de atletism, de exemplu.
Cat dureaza pregatirea unei editii a unui astfel de eveniment si in ce constau pregatirile? Si care este cea mai dificila parte in organizarea DreamHack? Dar cea mai frumoasa?
Practic, ne pregatim de DreamHack 2013 Bucuresti de cand s-a incheiat editia de anul trecut, ce a avut loc pe 20 – 21 octombrie. Obtinerea Salii Polivalente a fost un proces destul de lung, apoi incheierea parteneriatelor, promovarea evenimentului in sine, punerea in vanzare a biletelor si facilitarea accesului jucatorilor, toate fac parte dintr-un sir anevoios de activitati realizate pe parcursul unui an intreg. Insa si satisfactia este pe masura.
Care este cea mai mare realizare cu DreamHack pana in prezent?
Faptul ca anul trecut am reusit sa depasim numarul de participanti estimat initial (de la 2.000 de spectatori, cat am prognozat, am ajuns sa primim 4.000 de persoane la evenimentul nostru), precum si obtinerea licentei de organizare a evenimentelor DreamHack nu numai in Romania, ci si in Bulgaria, Serbia, Ungaria, Grecia, Turcia, Cehia, Slovacia si Polonia.
Care sunt urmatoarele imbunatatiri pe care le luati in considerare pentru DreamHack?
Anul acesta, pentru DreamHack 2013, am introdus vanzarea de bilete pentru eveniment si in alte retele, in afara de shop.computergames.ro, si anume pe Bilete.ro, in oficiile Postei Romane, in magazinele Inmedio, dar si in reteaua de magazine Germanos, lucru care ne ajuta, deoarece ofera fanilor posiblitatea de a-si alege locul preferat pentru achizitionarea biletului. Am reusit, totodata, sa mutam evenimentul intr-o locatie mai mare, care sa permita accesul mai multor persoane si am pregatit multe surprize pentru spectatori (concursuri, tombole etc.). Evident, in continuare vor fi lucruri de imbunatatit, deoarece nimeni nu este perfect, insa ne bazam intotdeauna pe feedback-ul primit de la comunitatea de gaming (romaneasca si din strainatate) si vom incerca mereu sa ne ridicam la nivelul asteptarilor acesteia.