11 dec. 2013 | 15:41

Discuțiile despre spionaj NSA nu se mai termină. Următorul subiect: gaming-ul

ACTUALITATE
Discuțiile despre spionaj NSA nu se mai termină. Următorul subiect: gaming-ul

Discuțiile despre implicarea lui NSA în activități de spionaj a locuitorilor Statelor Unite nu se mai termiă, iar următorul subiect la ordinea zilei este gaming-ul online.

NSA Gaming

Da, este posibil ca în sfera de spionaj NSA să intre cele câteva zeci sau sute de milioane de jucători online. Motivul este mereu același: pentru a împiedica terorismul. Chiar dacă aș vrea să spun că agenții NSA doar se plictisesc la birou și își fac de cap prin lumea virtuală World of Warcraft sau Second Life, pentru că despre aceste două jocuri este vorba, trebuie să recunosc că pe chatul online al acestor două jocuri se pot discuta multe lucruri – de la rețete de mâncare până la următorul obiectiv ce trebuie dărâmat în realitate de către teroriști. Platformele online oferă o securitate peste media chat-urilor obișnuite, volumul de informație de aici fiind de altfel mult mai mare și mai dificil de interceptat.

Numărul exact de agenți de spionaj NSA infiltrați în vasta comunitate de gameri, doar pentru aceste două titluri, este necunoscut, la fel ca și mijloacele prin care aceștia adună informații sau rezultatele obținute până acum. Faptul este acum cunoscut, World of Warcraft, Second Life și Xbox One sunt monitorizate atent de către agenția guvernamentală. Xbox Live este totuși o platformă foarte complexă, unde comunicarea se face destul de mult pe VoIP, de unde nu ne rămâne decât să presupunem că și acestea sunt ascultate. Microsoft a cooperat cu NSA și în trecut, iar acest lucru nu ar trebui să ne mire.

Interesant este faptul că agențiile nu au arătat un interes deosebit pentru platforma PSN a celor de la Sony, explicația acestora fiind faptul că e vorba o companie de origine japoneză, pe când Blizzard, Linden Realms și Microsoft sunt companii americane. Abia aștept să văd unde mai ajunge discuția pe această temă.