Olympus trage linie si merge mai departe, dar concediaza si cauta aliante
Olympus a discutat, a analizat si a concluzionat, cum era de asteptat de altfel, intr-un comunicat de presa. In principiu, este vorba de confirmari ale declaratiilor din aprilie. Compania a pierdut 1,7 miliarde dolari prin fraude contabile.
Personalul va fi redus 2.700 de locuri (apx. 7%) din cei peste 34.000 de angajati, pana in martie 2014, iar strategia de business va include incheierea de aliante de capital, fiind luata in considerare si vanzarea de actiuni, dupa cum a spus presedintele Hiroyuki Sasa, scrie Bloomberg.
Oferte de alianta au fost primite de la cateva companii japoneze mari, precum Sony, Fujifilm si Terumo, care activeaza in domeniul produselor medicale. De asemenea, nu ar fi exclusa o injectie de capital din partea Sony sau Panasonic.
Ca directie de business, va fi acordata o mai mare importanta diviziilor de imagine, de medicina si cercetare. Pana in martie 2017, este vizata o crestere de 30% a capitalului. Olympus este cel mai mare producator de endoscoape din lume, controland 75% din aceasta piata. De altfel, acesta a fost segmentul cel mai profitabil al companiei, acoperind pierderi din business-ul de imagine si din “alte” afaceri.
Divizia de imagine va fi axata pe camere foto mirrorless si pe compacte high-end. Pe zona medicala, este vizata dezvoltarea pe pietele mergente, inclusiv China si India.
“Ne vom retrage din afacerile pe care le consideram insuficient profitabile si cu potential scazut”, au declarat oficiali Olympus. “Nu vom face investitii noi, in alte zone decat cele care acopera domeniile-cheie de business.”
Compania ar putea anunta anul acesta un venit net de 7 miliarde de yeni (88 milioane dolari), mult sub nivelul de 25 de miliarde de yeni estimat de analisti. Profitul operational ar putea fi pe la 50 miliarde yeni, fata de estimarea de 63,4 miliarde a analistilor.