14 iun. 2012 | 11:51

Nokia se restructureaza si renunta la Vertu

ACTUALITATE
Nokia se restructureaza si renunta la Vertu

Restructurare Nokia

Faptul ca Nokia nu mai e de ceva vreme pe nici un val este atat de evident, incat problemele financiare (si nu numai) ale companiei nu prea mai uimesc pe nimeni.

Stirea de azi vine drept o confirmare a ceea ce se poate vedea cu ochiul liber pe piata: Nokia nu reuseste sa-si revina la gloria de altadata. Si unde se reflecta aceasta lipsa de succes pe piata, daca nu in castigurile companiei, care mai nou se tot transforma in pierderi.

Nokia a anuntat astazi o serie de masuri de reducere considerabila a costurilor de functionare pe trei directii: concedierea a 10.000 de angajati, restructurarea conducerii si renuntarea la brandul Vertu.

Cei 10.000 de angajati vor trebui sa paraseasca compania pana cel tarziu la sfarsitul anului 2013, mare parte din acestia provin din fabricile ce urmeaza a fi inchise: Ulm din Germania si Burnaby din Canada. Prin astfel de masuri, managementul spera sa obtina o reducere a cheltuielilor cu aproximativ 1,6 miliarde de euro.

Conducerea va fi si ea restructurata si modificata, urmand ca trei directori executivi sa paraseasca compania incepand cu 30 iunie: Jerri DeVard (marketing), Mary McDowell (telefoane mobile) si Niklas Savander (pietele de desfacere).

Dupa cum noteaza si engadget.com, in aceasta goana dupa restructurare si revenire pe linia de plutire, Nokia a ales sa se desparta si de brand-ul sau de telefoane de lux: Vertu. Aceasta divizie va fi cumparata si dezvoltata drept o companie separata, de catre fondul de investitii EQT VI. Tranzactia urmeaza sa fie finalizata la sfarsitul verii cand Nokia va pastra doar un procent de 10% din actiuni, urmand sa asistam la o dezvoltare separata a viitorului producator de telefoane de lux.

Oare in ce masura aceste solutii de restructurare vor contribui la o eventuala trezire la realitate a celor de la Nokia, care, desi se scufunda, inca pierd timp si bani prin lansarea de telefoane pe care le cumpara tot mai putina lume?…