Microsoft a anuntat specificatiile de rezolutie pentru Windows 8
Chiar daca ne-am obisnuit ca sistemele de operare pentru desktop-uri sa fie compatibile cu orice panou de orice dimensiune si rezolutie, in cazul Windows 8 niste specificatii erau in mod cert necesare, mai ales ca sistemul este menit sa ii surprinda in mod placut atat pe posesori de tablete, cat si pe cei de PC-uri.
Intr-un nou post din seria Building Windows 8, un oficial Microsoft a atras atentia asupra faptului ca scalarea noului OS este o prioritate majora cand vine vorba de panouri cu dimensiuni si densitati de pixeli variabile. Mai precis, la o dimensiune de 10,1 chiar si fabuloasa rezolutie de 2560 x 1440 este suportata, aceste cifre reflectandu-se in 291 ppi.
Pe langa scopul descris mai sus, postul respectiv a detaliat faptul ca, desi intr-o lume ideala elementele de interfata nu ar trebui sa depinda de rezolutie, din pacate situatia reala este cu totul alta. In practica, textul, butoanele si barele de meniu trebuie marite sau micsorate artificial pentru a umple respectivul spatiu.
Ca o detaliere a procedurii folosite de Microsoft, in cazul Windows 8 elementele de interfata vor avea dimensiunea de 100% pentru o densitate de pixeli standard, 140% pentru panourile HD si 180% pentru quad-XGA.
Pentru ca procesul de scalare sa se desfasoare in conditii optime, pentru interfata au fost folosite imagini in format SVG, un pas extrem de important catre independenta de rezolutie.